Október 28-tól nem szerepel közvetlen járat Koppenhága és Budapest között a Scandinavian Airline (SAS) menetrendjében. Kérdésünkre Jens Langergaard, a társaság sajtófőnöke elmondta, hogy az intézkedésre a piac telítettsége miatt volt szükség. Ő azt is valószínűnek tartja, hogy mind a négy versenytárs – a Malév, a Sterling, a SkyEurope és a SAS is – veszteségesen üzemelteti járatait. A SAS-nál bevezetett új program értelmében csak azok a járatok maradnak, amelyeknél hosszú távon nyereség várható. Rövid távon a SAS nem tervezi a Koppenhága–Budapest járat visszaállítását. A stockholmi járat sem közlekedik a téli időszakban.
Szigor a sógoroknál
A téli menetrendi időszak végével az Austrian Airlines felfüggeszti sydneyi és melbourne-i járatait, és hasonlóan szomorú sors vár a Phuketre, a Mauritiusra és a Colombóba/ Maléra közlekedő járatokra, májustól pedig a kathmandui útvonalat is megszüntetik. Sőt, a korábbi tervekkel ellentétben végül mégsem indítanak jövőre járatot Madrasba, illetve Karachiba. Újdonság viszont, hogy egyetlen európai légitársaságként járatot indítottak a közelmúltban az Irak északi, elsősorban kurdok lakta részén található Erbil nagyvárosba. 2007 májusában új járat indul Chicagóba is. Az Austrian vezérigazgatója, Alfred Ötsch a döntéssel kapcsolatban kiemelte, hogy a csoport sikeres átalakítása érdekében „meg kell teremteni a nyereséges növekedés alapjait, és következetesen meg kell szüntetni a veszteséget termelő útvonalakat”. Az Austrian Airlines továbbra is napi három járatot indít Budapest és Bécs között, és nem is tervez semmiféle változtatást ebben a programban - adott tájékoztatást Johann Jurceka kommunikációs munkatárs. Úgy tűnik, ez a vonal maximálisan kielégíti a társaság igényeit, hiszen a Pécs–Bécs járatotot az ősz folyamán egy hirtelen döntéssel már megszüntették.
Hasonló sorsra jutott az OLT Debrecen–München útvonalon közlekedő járata is, amely 2005. május 9-től november végéig szállította az utasokat. Claus Altenburg, a társaság régiós igazgatója a járat megszüntetésének okát az egyenetlen kapacitáskihasználtsággal indokolta: míg a hétfői és pénteki gépek egyértelmű túlzsúfoltságot mutattak, a hét középső napjain gyérebb forgalommal számolhattak csupán. A járatot nem tervezi újraindítani az OLT.
Noha a kapacitáskihasználtsági mutatók igen jók voltak, az easyJet mégsem repül többet Budapestről Bristolba és Newcastle-be. Szollár Domokos, a Budapest Airport sajtószóvivője így kommentálta az intézkedést: „Tudomásom szerint azért szűntek meg ezek a járatok, mert az easyJet számára nem ez volt a leggazdaságosabb mód a gépek felhasználására. Ehhez tudni kell, hogy a diszkont-légitársaságok a gépekből a lehető legtöbbet szeretnék kihozni. Nem ritka, hogy egy gép egy nap négyszer, ötször is repül. Bristol és Newcastle elég meszsze van Budapesttől – több mint három óra az út – és ez az időkiesés valószínűleg nem érte meg a légitársaságnak.”
A téli menetrendben szünetelteti luxemburgi járatát a Luxair is, és ritkított még az AirBerlin is: a korábbi ötről egyre csökkentette célállomásainak számát. Jelenleg csak Nürnbergbe repül.
Hajtóerő
Új légitársaságok is megjelentek Ferihegyen, s mindkettő fapados! December 7-től közvetlen légi kapcsolatot teremt Firenze és Budapest között az olasz Meridiana légitársaság, amely már a 10. fapados Ferihegyen. Airbus 319-ese heti kétszer, csütörtökön és vasárnap közlekedik a toszkán és a magyar főváros között. Így már öt menetrend szerinti légitársaság (Alitalia, Malév, Meridiana, SkyEurope, Wizz Air) kínál járatokat hat olaszországi városba (Bologna, Firenze, Milánó, Nápoly, Róma, Velence). Új játékos Ferihegyen a Travel Service chartercég fapados változata, a Smart Wings is, amely négy európai városba repül innen. Naponta közlekedik majd Párizs és Budapest, továbbá Prága és a magyar főváros között. Hetente kétszer indul továbbá járatuk Madridba, illetve Barcelonába.
A többiek sem maradtak tétlenek: bővített a Wizz Air, mégpedig két új desztinációt hirdetett meg az idei téli menetrendben: heti három- három járat megy Eindhovenbe és Göteborgba. Bővített a skyEurope is: 9-ről 12-re emelte amszterdami járatainak heti számát. Erősödik a forgalom a belga és a magyar főváros között is, mivel az SN Brussels 6-ról 17-re növelte heti járatainak számát. A brüsszeli Zaventem repülőtérre az SN Brussels a Malévvel közösen repül, a Wizzair pedig a belga főváros mellett található charleroi-i repteret használja. A Ryanair elindította második járatát Sármellékről Frankfurt Hanh-ba – egészítette ki a sort Szollár Domokos.
'