A Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága által szervezett és a négycsillagos Saliris Resort Spa és Konferencia Hotelben tartott szakmai találkozón a TDM menedzserek, turisztikai vállalkozók, szakmai szervezetek képviselői vettek részt. Bevezető előadásában Molnár Anita, a marketingigazgatóság vezetője a közös piacokon szervezett közös kampányokról, egészségturisztikai attrakciókról beszélt. Kiemelte, hogy folyamatosan figyelik a versenyhelyeztet és az egyes térségek aktivitását. Emlékeztetett, hogy a hazai turisztikai régiók közül Budapest után az észak-magyarországi a második 1,8 milliós vendégéjszaka-számával. A tavalyi négy után idén hat helyen, a nagyobb alföldi városokban mutatják be az északi régió turisztikai kínálatát. Az elmúlt évben példát mutatva indítottak kampányt Lengyelországban annak érdekében, hogy onnan is minél több turista látogasson a régióba. Ezt együttműködéssel az idén is folytatják.
Az igazgatóság vezetője bejelentette, hogy május 9-én Mezőkövesden szakmai konferenciát tartanak lengyel, román, szlovák és hazai turisztikai szakemberek részvételével. Egyébként 2014 eddig eltelt részében új projekteket is indítottak. Például elkészítették az északi régió legnagyobb esküvőhelyszíneit, jelenleg pedig a föld alatt elterülő helyeket – mint turisztikai attrakciókat – mérik fel és ajánlják az érdeklődőknek. Molnár Anita rámutatott, hogy – az észak-magyarországi régió kedvező adottságait kihasználva – fokozott figyelmet fordítanak az egészségtudatos, hegyvidéki turizmus fejlesztésére. Annak törekszenek, hogy megismerjék, milyen a vendégek igénye az egészségturisztikai termékek iránt. Véleménye szerint a következő időszakban ennek a szakterületnek a fejlődésére minden bizonnyal jó hatással lesznek azok a már készülő beruházások, amelyek 2015-ig valósulnak meg.
A gyógyturisztikai klaszter tevékenysége
Ezután Tóthné Bánszki Zsuzsa, az Észak-Magyarországi Gyógyturisztikai Egyesület menedzsere mutatta be a régióban működő gyógyturisztikai klasztert. Immár fél évtizede, hogy öt Eger környéki hotel alapította meg ezt a szervezetet, amely azóta további tagokkal bővült. Céljuk, hogy közösen ajánlják termékkínálataikat, kiállításokat, programokat szerveznek, marketinganyagokat készítenek. Pályázati támogatással orvostechnikai eszközöket vásároltak a fogászati ellátás javítására, szemészeti, urológiai kezelésekre. Mindezek mellett támogatják a természetgyógyászati kezeléseket, a mágnesterápiát, valamint a vizsgálják a gyógyvizek hatékonyságát Egerben, Egerszalókon és Mezőkövesden. az érdekelt felekkel pedig továbbra is nyitottak az együttműködésre.
A betegségek megelőzéséről, a rehabilitáció fontosságáról és az ezekhez kapcsolható turisztikai ajánlatokról beszélt Szegedi Andrea, a Magyar Turizmus Zrt. senior termékmenedzsere. Egy prognózis szerint 2020 után várhatóan az egészségturizmus lesz a idegenforgalom vezető ágazata. Miután a társadalom öregszik, ezért az egészségvédelem fokozottan előtérbe kerül. Hangsúlyozta Észak-Magyarország jövőbeni szerepét ebben a munkában, különösen a gyógyvizek hasznosításában. A tapasztalatok szerint egyre nő a kereslet a wellness hotelek iránt, és egyedi élményeket, szolgáltatásokat keresnek a vendégek. Ezért nemcsak ötletekre van szükség, hanem folyamatos fejlesztésekre is. Előreláthatólag 2020-ra tovább növekszik az életmód-tanácsadás szerepe, és egyre inkább ráirányul a figyelem a keleti országokban ajánlott természetes gyógymódok iránt is.