A mikro- és kisvállalkozások sokallják az online kasszák bevezetésének költségeit, alternatív, ugyanakkor törvényes megoldást keresnek, melyet a számlázó programmal összekötött házipénztár alkalmazásban találnak meg.
„Egyre nő az érdeklődés a számlázó programmal összekötött házipénztár programok iránt” – nyilatkozta a rEVOLUTION kisvállalati üzletágának vezetője, Dr. Ransburg Beatrix. „Ennek a trendnek a hátterében feltehetően a szeptemberben esedékes online kasszák bevezetésének kötelezettsége áll, amelynek költségei sok kisvállalkozást elrettentenek.”
Jelenleg a vállalkozások előtt két megoldás áll, ha készpénzes értékesítést végeznek, és nem szeretnének a kézi nyugtákkal bajlódni. Az egyik lehetőség, hogy pénztárgépet üzemeltetnek, amellyel nem névre szóló nyugtát állítanak ki. Ennek a megoldásnak az előnye, hogy nagyszámú ügyfélforgalom esetén nem szükséges az ügyfelek adatainak rögzítése, elegendő a termékeket az előre létrehozott árutörzsből kiválasztani, és azok automatikusan a nyugtára kerülnek.
A másik lehetséges út, hogy minden ügyfélnek a számlázó program segítségével áfás számlát bocsátanak ki, és az átvett készpénzről egy házipénztár bevételi bizonylatot is kiállítanak. Ez a megoldás bár időigényesebb, ugyanúgy törvényes, sőt a számviteli szabályok egy szigorúbb betartását eredményezi, hiszen a vásárlók nevesítve vannak. „További előnye lehet, hogy a vásárlók kilétéről információkat szerezhetünk, és hozzájárulásuk esetén ezeket marketing akcióinkhoz felhasználhatjuk” – mondja a rEVOL Express-ért felelős szakember.
Az első engedélyes kiskassza ára meghaladja a kettőszázezer forintot, mely összeget a folyamatos, kötelező havi karbantartási díj tovább drágít, és még az államtól igénybe vehető ötvenezer forintos támogatás esetén is olyan költségtöbbletet eredményez sok mikrovállalkozás számára, melyet nem tudnak vállalni. Ráadásul egyelőre ezen a piacon alacsony a verseny, hiszen kevés kassza rendelkezik engedéllyel, ezek mind egy gyártótól származnak, és egyelőre csak előrendeléseket vesznek fel rájuk. Az indulásig pedig kevesebb, mint egy hónap van hátra.
„Több ügyfelünk jelezte, hogy pénztárgépeik átállítása a szeptembertől kötelező új rendszerre olyan költséget jelent a számukra, hogy alternatív, ugyanakkor törvényes megoldást keresnek. Ilyenkor – feltéve, hogy vásárlóik jelentős része visszatérő vendég – a számlázó program és házipénztár kombinációját szoktuk javasolni, annál is inkább, mert sok pénztárgép áfás számla kibocsátására nem alkalmas. Következésképpen, ha egy vállalkozás rendelkezik is kasszával, az áfás számlák kiállításához akkor is szüksége lehet egy számlázó programra” – folytatja Ransburg. „Bár ez a megoldás az ügyféladatok rögzítése révén némiképp időigényesebb, de visszatérő ügyfélkör esetén az ügyféladatok programban való rögzítése csak egyszer szükséges. Sok vállalkozás pedig a beharangozott ellenőrzésektől való félelmében, egy biztos megoldást keres, mellyel kiválthatja a kasszáját. Ezt a megoldást moduláris programcsaládunkban találja meg” – zárja a mondandóját a rEVOL Express üzletágvezetője.
Forrás: Marketing és Média
Forrás: Élelmiszer Online