Azt hihetnénk, hogy a világ egyik legegyszerűbb dolga átvenni egy évtizedek óta sikeres kiállítás szervezését. Bizonyos szempontból talán igaz is ez az állítás, ugyanakkor a „dicső múlt” hatalmas felelősséget is helyez az új rendező vállára – mondja kérdésünkre Szalai Levente kiállításigazgató.
Széles körű nyitás a szállodaipar felé
„Tavaly vásároltuk meg a Hoventa kiállítást, és sokan azt gondolták, hogy egy minden szempontból nehéz időszakban ez talán túlságosan bátor lépés. A Hungexpo tulajdonosai ugyanakkor úgy érezték, hogy az általánosnak mondható kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére megtalálhatók azok a szegmensek, amelyek a kiállítás tematikájába történő bevonásával középtávon gazdaságos befektetésnek bizonyulhat a Hoventa.”
Ha az idei kiállítás programját böngésszük, azonnal szemet szúr, hogy a korábbi éveknél jóval nagyobb hangsúllyal van jelen a szállodaipar, illetve az ezt kiszolgáló szakterületek. Igaz, hogy a Hoventa utolsó időszakában ez a szegmens kissé háttérbe szorult, azonban a Hungexpo döntéshozói úgy érezték, hogy a rendelkezésükre álló kapcsolati tőke segítségével ebbe az irányba nyitva újítják meg a patinás rendezvényt. Hogy ez a törekvés mennyire lesz sikeres, az még a jövő kérdése. Ugyanakkor a jelentkezők száma azt mutatja, sikeres fogadtatásra talál az új koncepció.
Nem csak magyar kiállítók lesznek
„Csak a szigorú tényeknél maradva: tavaly 3100 négyzetméter értékesített felülettel üzemelt a Hoventa, az idei évben már ennek másfélszereséről számolhatok be – mondja az adatok alapján a kiállításigazgató. – Mivel 2010-et valójában átmeneti évnek tekintjük, úgy döntöttünk, nem emelünk árat. Ugyanakkor fő célunk az, hogy a korábban valóban kicsit mostohán kezelt szállodaipar számára is ugyanolyan fontos fórummá váljunk, amennyire a vendéglátás többi szegmense értékeli ezt a szakkiállítást.”
Szalai Levente hozzáteszi, ezzel párhuzamosan nemzetközi szinten is növelni kívánják a Hoventa presztízsét, elsősorban természetesen regionális szinten. Ennek pozitív fogadtatását jelzi a már érzékelhető osztrák, cseh és szerb érdeklődés.
Tematikus napok, számos más rendezvény
Az új irányvonal természetesen nem jelenthet teljes szakítást a Hoventa évtizedes hagyományaival. A feladat kettős: a jót megtartva továbblépni.
"A kiállítás felépítésének egyik legjelentősebb idei újítása a tematikus napok bevezetése. Október 19-én az élelmezésvezetők napját rendezik meg, 20-án a Magyar Szállodaszövetséggel közös szervezésben kerül sor az Aranykulcs portásverseny döntőjére. A szállodaszövetség emellett több aktuális rendezvényét is a Hoventa alkalmával tartja, így régiós ülésükre is ez alkalommal kerül majd sor, és az internetes értékesítés és housekeeping témakörében háromoldalú konferencián is részt vehetnek majd az érdeklődők."
Október 21-én munkavédelmi, tűzvédelmi és foglalkoztatás egészségügyi konferenciára kerül sor, míg 22-én a kiállítás fókuszába az energia kerül. Az ezzel összefüggő költséghatékony üzemeltetés kérdésről interaktív módon, egész napos workshop keretében juthatnak információkhoz, vagy cserélhetik ki tapasztalataikat a szakemberek. Ezen a napon a szállodaszövetség mellett fontos szerep jut a közreműködő Magyar Épületgépészek Szövetségének is.
A gasztronómia is fontos szerephez jut
"A szállodaipar beépítésének feladata természetesen nem vonja el a figyelmet a korábbi években már sikeresen képviselt gasztronómiai szakterületről sem. A Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség a kiállítás szakmai támogató partnere, tavasz óta a Hungexpo Budapesti Vásárközpont területén tréningezik a magyar nemzeti válogatott, amelynek tagjai a G pavilonban készülnek a hamarosan esedékes luxemburgi Culinary World Cupra. A Hoventa kitűnő alkalom a felmérésre, így a kiállítás egy-egy napján mindhárom nemzeti csapat bemutatja tudását."
A pékek, cukrászok sem maradnak ki
„Több gasztrós szakmai szervezet is megmutatja majd magát a Hoventán – teszi hozzá Szalai Levente kiállítás igazgató. – A Pékszövetség itt rendezi bajnokságát, és a Magyar Cukrász Iparosok Országos Ipartestülete itt választja majd ki az Év cukrásza és az Év junior cukrásza díjak tulajdonosait.”
Hatékony kampány, színvonalas, látványos és érdekes szakmai programok, sok innovatív termékújdonság és a remények szerint tizenötezer látogató. Mindez együtt lehet a megújuló Hoventa sikerének záloga. (Boros Attila / Vendég&Hotel)