A bécsi repülőtér vezetése most egy újabb beruházássorozattal törekszik a kelet-európai központ cím megszerzésére, szolgáltatásainak kiterjesztésére, és minél több közel-keleti légitársaság megnyerésére. Elkészült egy új terminál-rész, melyet az Air Berlin és annak leányvállalata, a FlyNiki, illetve a további Oneworld légitársaságok (British Airways, Finnair, Ibéria) használhatnak. A 9 millió eurós beruházás új távlatokat nyitott meg. A FlyNikinek alkalma nyílt a bővítésre: Embraer gépeit A320-asokra cserélte, július 1-jétől egyharmadával növeli moszkvai kapacitásait, a nyári szezonban pedig 19 görög desztinációba repül.
Tavaly a reptér közel egy millióval növelte kiszolgált utasainak számát. Átalakultak vasúti összeköttetései is, a Budapest-Bécs között közlekedő railjetek például rendszeresen megállnak a repülőtéren, vasúton szállítva le a továbbrepülő utasokat.
A tervek szerint a Vienna Airport 2015-ig újabb 600 millió eurót ruház be a különböző bővítésekbe. Megkezdődött a déli Terminál 17 új utashídjának építése, amely az A380-as óriás gépek fogadását készíti elő. Elindult és még idén be is fejeződik a harmadik pálya tervezése, mivel a jelenlegi kifutópályák 2020-ra elérnék kapacitásuk végső határát. A 3080 méteres pálya a jelenlegitől 2.400 méterre délre épülhet meg. A fejlesztések révén várhatóan 52 ezer alkalmazottal dolgozik majd a Vienna Airport, amely jelenleg vonzáskörzetéből 18 ezer embert foglalkoztat.