Ingyen sört adnak azoknak a turistáknak, akik kerékpárral keresik fel éttermüket, kávézójukat. Az ingyen sör csak azoknak jár, akik messziről jönnek és a nyaralóhelyükhöz közeli vendéglátóegységekben már elegendő mennyiségű italt fogyasztottak. A sörlelőhelyekről térkép is készül 10.000 példányban. A térképtől azt várják a helyi vállalkozók, hogy képesek lesznek rávenni az egyre vékonyabb pénztárcájú vendégeket arra, hogy egy kicsit többet költsenek a városban. A térképre ők maguk adják össze a pénzt.
A térkép azokat a jó színvonalú helyeket mutatja be, amelyeket érdemes 4-5 napos tartózkodás alatt végigjárnia egy turistának. A kiadvány egy rövidebb kerékpáros túrán is jól használható. Azok, akik itt töltenek 3-4 napot egy szállodában, de ki szeretnének mozdulni a kölcsönzött kerékpárjukkal, a térképet áttanulmányozva megtudhatják, merre is érdemes tekerniük. A kiadvány célja az is, hogy mozgásba hozza a turistákat, hiszen sok vendéglátós tapasztalata az, hogy az információhiány miatt csak egy-egy helyet látogatnak az ideérkezők. A vendéglátósok véleménye szerint: ha sikerül mozgásba hozni a turistákat, akkor, talán többet is költenek a városban. Éppen ezért a térképre felkerülő vendéglátóegységek a helyben fogyasztás után kedvezményeket adnak a turistáknak, amelyek akár a helyszínen vagy egy másik vendéglőben, sörözőben válthatók be.
A térkép hátoldalát olyan közcélú információkkal szeretnék ellátni, amelyek segítik a turisták tájékozódását. A cél az, hogy a vendégek jobban eligazodjanak azok között a szolgáltatások között, amelyek elérhetőek a városban. A tervek szerint: ezen az oldalon csak olyan kisvállalkozások (fodrászatok, virágárus, fogorvosok, kisboltok, kerékpárkölcsönzők, stb) szerepelnének, amelyek megélhetését nagymértékben segítené, ha a turisztikai kommunikáció kiterjedne arra is, hogy a helyi vállalkozókkal kapcsolatos információk eljussanak a városba látogató vendégekhez.
„A térképet a benne szereplő sörözőkben helyezzük majd el. Ugyanakkor szeretnénk felvenni olyan szervezetekkel is a kapcsolatot, amelyek fontosnak tartják a helyi kisvállalkozók helyzetbehozását. Ilyen például a Büki Szobakiadók Szövetsége, a TDM, a Bükinform kárya kiadói, Büki Művelődési és Sportközpont, Könyvtár, stb. - nyilatkozta a Napi Turizmusnak Éskovács Péter, a kiadvány egyik kitalálója.
Mint mondta, eddig 8 minőségi helyet gyűjtöttek össze, amelyek biztos, hogy szerepelni fognak a térképen. Természetesen van mód arra, hogy más helyi vállalkozók is csatlakozzanak a nonprofit kezdeményezéshez. Az Ő jelentkezésüket a [email protected] címen várják.