Az osztrák turizmus hoszzú távú, fenntartható fejlődését elősegítő hozzájárulás az átalakulás időszakában“. A háromnapos rendezvény célja az eladásösztönzés mellett a kapcsolatépítés és a termékfejlesztés voltak. A Karintiában megrendezett esemény első felét követően a nemzetközi vendégeknek lehetőségük nyílt arra, hogy személyes élményeket gyűjtsenek valamennyi tartományban a „Fenntartható fejlődés az osztrák turizmusban” témakörében.
Az Österreich Werbung nem sokkal a rendezvényt követően pozitív mérleget von: „Az atb_experience során az eladásösztönzés témakörét teljesen új szempontból közelítettük meg, elsősorban a networkingre és termék megismerésére fókuszálva. A rendezvény szokatlan dinamikája és a résztvevők részéről érkező számos pozitív visszajelzés igazolják, hogy jó úton haladunk.“ – nyilatkozta Petra Stolba, az Österreich Werbung vezetője.
Az atb_experience témája a fenntartható fejlődés volt – 150 nemzetközi utazásszervező, újságíró és véleményformáló érkezett összesen 25 nemzet képviseletében a 150 ausztriai vendéglátóhoz, hogy eszmét cseréljenek, tájékozódjanak és felvegyék egymással a személyes kapcsolatot. „A jövőt illető fontos témák érintése olyan szemléletmódot eredményeznek, melyek segítenek a jövőbeli üzletek sikeressé tételében“ – folyatatta Stolba.
Hazánkat 5 utazási iroda képviselte – Haris Travel, Millennium Utazási Iroda, Neckermann, TandT Sport Travel, Vista.
A Magyarországról érkező résztevők jó kezdeményezésnek tartották, hogy a fenntartható turizmusról egymással is eszmecsérét folytathattak. Elgondolkodtató és inspiráló volt, sok tapasztalattal és új kapcsolatok építésének lehetőségével. A legérdekesebb azonban talán az volt, hogy a különböző nemzetek utaztatói mennyire más szempontból közelítik meg a fenntarthatóság kérdését.
Forrás: Turizmus Online