Tavaly rekordmennyíségű turista kereste fel az Egyesült Államokat. A beutazók száma meg haladta a 60 millió főt – és ezzel újabb csúcsot döntött a költségvetési bevétel is: a turisztikaiszolgáltatásokból 144 milliárd dollár folyt be.
Az amerikai turisztikai ipar képviselői ezzel még közel sem elégedettek, az USA részesedése ugyanis tovább gyengül a nemzetközi idegenforgalomból. Ennek a kedvezőtlen tendenciának a megfordítására egyesítik erőiket az USA kereskedelmi minisztériumának hathatós közreműködésével. Amint az a San Franciscó-i Pow Wow-n elhangzott, külön szervezetet állítottak fel a 200 millió dolláros országimázskampány szervezésére és lebonyolítására. A Corporation of Trade Promotion szervezet (TPO) vezérigazgatója Jim Evans lett.
Az ő feladata lesz megfordítani azt a kedvezőtlen tendenciát, amely az elmúlt tíz évben jellemezte az amerikai turizmust. A 2011-es tragédia óta egyfolytában zuhan Amerika részesedése a nemzetközi turizmusból. Míg 2010-ben 17, addig tavaly már csak 12,4 százalékos részt tudtak kihasítani a hosszú távú utazások piacból. Az USA kereskedelmi minisztériumának legfrissebb, a Pow Wow-ra megjelent elemzéséből kiderül, hogy a 2010-es 144 milliárdos bevétel mellett 32 milliárd az utazási üzletág egyenlege, vagyis ennyivel járul hozzá az idegenforgalom a költségvetés egyenlegének javításához. A szektor 8 millió embernek ad munkát közvetlenül, és még 1,2 milliót tesz ki a közvetetten foglalkoztatottak száma.
Az amerikai szakértők a kedvező nemzetközi trendek között a gazdasági válság hatásaink csökkenését említik első helyen – ennek tudható be, hogy az idei évre 64 millió beutazóval számolnak. Az elmúlt évben a legnagyobb növekedést a távol-keleti turisták jelentették: Kína 232%-os, Dél-Korea 200%-os növekedést ért el, míg Brazíliából 150%-kal, Oroszországból pedig 140%-kal többen érkeztek az Egyesült Államokba.
Az új marketingkampánytól azt várják, hogy évente 6-8 százalékkal nőjön a turisták száma és persze legalább ilyen mértékben az általuk Amerikában elköltött pénz is.