Horváth Péter, a QBE értékesítési igazgatója ugyanakkor elmondta: még mindig nem ismeretes, hány utast kell az összegből kárpótolni, mivel az utaslisták és a befizetett részvételi díjak listája továbbra sem áll a biztosító rendelkezésére. Az iroda vezetői, a tulajdonos Gyarmati Ferenc és Hidas Anna ügyvezető továbbra sem elérhetők, így a QBE csakúgy, mint a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) csakis a cég jogászaival tud kommunikálni.
Bizalomvesztés
A Turizmus Online egy aktív fórumozója szerint az utóbb egyre óvatosabbá váló, inkább nagy irodáknál foglaló utasok bizalmát jelentősen megingatja az alig pár napja még ismert és megbízható irodának számító Aeroviva csődje. Ez tovább csökkentheti az utazási iródák forgalmát, mivel az utasok jobban bíznak abban, ha közvetlenül foglalják le szállásukat és repülőjegyüket. A fórumozó tovább kongatva a vészharangot attól tart, hogy a bizalom megingása a külföldi háttérrel rendelkező pozíciót erősítheti a hazai vállalkozások kárára. Félő - írja a fórumozó -, hogy megoldásképpen drasztikusan megemelik a kaució mértékét, holott a folyamatos ellenőrzés hatékonyabb ellenszer lenne a hasonló esetekre.
Mindenesetre a kialakult helyzetben hetekig is eltarthat, mire a valós kárigényeket sikerül felmérni - mondta el Horváth Péter a Turizmus Online érdeklődésére, hozzátéve, hogy becslésük szerint mintegy 2000 utas kárigényéről lehet szó. (Turizmus Online)