Kevesebb és szerényebb rendezvények 2009-ben

Akár 25-30 %-kal is csökkenhet az idén a céges rendezvények száma, és a költségvetésükön is érződik majd a gazdasági válság hatása. A rendezvényeket tervezők 85 %-a viszont szívesen fogadja a helyszínek és a rendezvényszervező cégek ajánlatát, s ehhez engedélyezett e-mail címet is adtak. A többi között ezt tartalmazza az a nagyszabású felmérés, amelynek során a hetedik éve rendezvényes kutatásokat folytató PROMO DIREKT Kft. 3 200 nagyvállalat vezetőivel készített interjút.

Az idei felmérésben is azt vizsgálták, hogy a félmilliárdnál nagyobb árbevételű 12 ezer cég egynegyedénél milyen célcsoportoknak, milyen rendezvényeket: kongresszust, konferenciát, kiállítást, bemutatót, ügyféltalálkozót, promóciós rendezvényt, tréningeket, partyt szerveztek, illetve szerveznek az idén, méghozzá milyen költségvetéssel és kivel.

Az idén is csak olyan vállalatokat kerestek meg, amelyet az elmúlt években nem vizsgáltak telemarketinges felmérésükkel. Szentirmay László a Promo Direkt Piackutató ügyvezetője rámutatott, hogy míg két- három évvel ezelőtt, sőt még tavaly is a megkeresett több mint háromezer cég kb. 45 %-a jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, az idén már csak 31 %, vagyis közel ezer nagyvállalat. Az idén a cégek alig több mint felét (52 %) tekinthetjük a rendezvényes szakma szempontjából „érdemi” cégnek, vagyis amelyek tavaly, tavalyelőtt voltak érdekeltek vagy az idén terveznek valamilyen rendezvényt. Ez az arány tavaly 58 %, a korábbi években pedig 65 % volt.

Az 1.600 érdemi cég 42 %-a budapesti, további 12 %-a Pest megyei, ami megegyezik a nagyvállalatok területi arányának, további 46 % pedig más megyékben található. Az alapadatok lekérdezésénél a tavalyihoz hasonlóan 91 % adta meg központi e-mail címét és 82 % weboldalának nevét, ami a cégek jobb megismerésénél elengedhetetlen. Ugyanakkor a rendezvényt tervező ezer vállalat rendezvényfelelősei közül 850 jelezte, hogy szívesen fogadna ajánlatot rendezvényhelyszín: például hotel, panzió, étterem, vagy a nagyobb rendezvényeknél kulturális és sportcsarnokok, múzeumok stb. részéről, illetve teljes körű vagy speciális rendezvényszervező szakcégektől. Különösen érzékenyen érinti a válság a szállást nyújtó hoteleket és panziókat, hiszen míg korábban a cégek több mint egyharmada mondta, hogy szükséges a szállásfoglalás, most alig több mint egynegyedük. Így a magánszemélyek megszerzéséhez hasonlóan a céges szállóvendégekért is igen nagy harcra lehet számítani. Tavaly például 490 vállalat, az idén már csak 260 rendezvényese jelezte, hogy többnapos programot terveznek és szállást is kérnek. A rendezvényfelelősök nyitottságát bizonyítja, hogy az ajánlatot szívesen fogadó 850 cégből szinte kivétel nélkül mindenki (97 %) megadta közvetlen e-mail címét is, amelyre legálisan lehet ajánlatot küldeni és ez nem jelent törvényellenes spamelést.

A tavalyihoz hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállalatok 90 %-ának nincs elkötelezett partnere. Vagyis nyitottak, de – mivel a megszorítások miatt csökkennek a rendezvényes költségvetések - egyre jobban megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt. A rendezvények fajtáját tekintve több mint a felük tervez valamilyen fogadást, partyt, vacsorát, 17 %-uk kiállítást, bemutatót, 15 %-uk ügyfél- vagy vevőtalálkozót, promóciós rendezvényt – e területek alig pár százalékkal maradnak csak el a korábbi évek arányától. Lényegesen csökkennek viszont a tréningek, továbbképzések (11 %) és különösen a konferenciák, kongresszusok aránya (5 % említette csak).

A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele azt mondta, hogy még nem tudja pontosan, s egyharmaduk tudott konkrét összeget mondani. (Tavaly ez utóbbi közel 40 % volt.) A pontos összeget mondók közel fele egymillió forint alatti összeget jelzett: 38 %-a 500 ezer Ft-nál kevesebbet és 10 % fél- és egymillió közötti összeget (az 500 ezer alattiak aránya tavaly 28 % volt). A cégek több mint fele viszont egymilliónál többet költ, s ebből 13 % több mint 5 milliót.

Az országos felmérésről és a rendezvényes adatbázisokról további információt kaphatnak e-mailben: szentirmay@promo-direkt.hu vagy a 479-5065-ös telefonon.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.