Kié lett a legjobb kiadvány, honlap, kampány?

Megszületett az Iránytű, a Turizmus Trend szaklap immár hagyományos kommunikációs versenyének végeredménye.

Idén közel 50 pályamű került a Turizmus Trend szervezésében zajló Iránytű kommunikációs verseny zsűrije elé.

A zsűrit Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel Corvinus marketingmenedzsere, Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője, Garai Gábor grafikus, valamint Szántó Zoltán, a Turizmus Trend főszerkesztője alkotta.

A zsűri szavazatainak összesítése után a következő pályázók lettek a kategóriák nyertesei:

Eseménymarketing és POS

Az eladáshelyi kommunikáció és az eseménymarketing kategóriák összevonása után a zsűri a Rush Reklámnak ítélte az elsőséget a Sofitel Hotel Budapest sokszínű és változatos lobbydekorációja miatt. Szintén magas pontszámmal, alig lemaradva az első helyezettől, második lett az ATRECTO Zrt. Horgászsport szakkiállítás és vásárra készített okostelefon-alkalmazása. Harmadik lett az Eurocom Kommunikációs kft-nek a miskolci Kocsonyafesztivállal kapcsolatos pályaműve.

Print

A kiadványok kategóriájában a legjobbnak minősítette a zsűri a Balaton élmények ízben és vízben/ Bor és welness 2012 füzetet, amelyet a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionáis Marketing Igazgatósága készíttetett. Megosztott második helyezést ért el a Tensi Kft. Télen is a föld körül című katalógusa, illetve a Vista Gasztroutak című programfüzete. Megosztott harmadik helyet ítélt meg a bíráló bizottság a Hajdúszoboszlói Turisztikai Non-profit Kft. által nevezett Hajdúszoboszló: Érezd jól magad!, illetve a Felüdülés – Élménykínálat című kiadványoknak, a Chemol Travel 2012-es katalógusának, továbbá Miskolc város MiskolcOn című turisztikai magazinjának.

Reklám/kampány

Megosztott első helyet ítélt oda a zsűri a reklámkampányok közül a Tensi Kft. „A világ második legjobb állása / Balázs utazik” című kampányának, valamint a Willy Fog Bt. Busójárásra készített anyagának. Második helyezett lett a Ciprusi Idegenforgalmi Hivatal „Ciprus a szívedben” című óriásplakát-kampánya.

Web

Ebben a kategóriában kimagasló pontszámmal végzett az élen a Drycom kft. welovebudapest.com honlapja. Alig lemaradva tőle a megosztott második helyen a Hotel Garden Kft. Lotus Bölcsőde című facebook-kampánya, illetve a Bohem Art Hotel honlapja végzett a zsűri értékelése szerint. Harmadik helyezett lett szintén szoros versenyben a Szent Erzsébet Mórahalmi Gyógyfürdő Kft. Facebook-kmapánya, valamint a Gyulai Turisztikai Nonprofit Kft. www.visitgyula.com weboldala.

A grafikus szemével

Az utóbbi években divatossá vált rendre a gazdasági válság rovására írni különböző hiányosságokat és ez a jelenség úgy tűnik beférkőzte magát a kiadványok és egyéb online médiák világába is – kezdi elemzését zsűrink grafikus tagja, Garai Gábor, majd így folytatja: Az összefüggés pontos feltérképezéséhez több információra lenne szükség, mégis ami szembeötlő, hogy a korábbi évek gyakorlatához képest nagy mértékben elmaradtak a drága - és gyakran felesleges - nyomdai szolgáltatások (pl. formalakk, stancolás, kreatív papírok használata, dombornyomás...).

Az offline pályázati anyagok közt egy esetben találkoztam matt fóliázással, a többi esetben pusztán csak különböző grammsúlyú ofszetpapírok használatát véltem felfedezni nyomdai hordozónak. Természetesen támogatom minden korszerű nyomdai fejlesztés alkalmazását mindaddig, amíg ezek ésszerű kereteken belül mozognak, mégis a korábbi évek pályázati anyagai közt gyakran találkoztam indokolatlan és sok esetben esztétikai értéket nélkülöző, ám meglehetősen drága nyomdai eljárásokkal.

Ez a jelenség az online médiáknál is felfedezhető, vagyis, hogy az aktualitást közvetítő "personal site"-ok mellett egyre nagyobb szerepet kapnak a "nagy tömegeket" megmozgató közösségi oldalak interaktív tartalmai. Egy ilyen közösségi aloldal előállításának költsége a töredéke egy szakemberek által programozott - és véleményem szerint nagyobb presztízsű - site-hoz képest.

A fentiek tükrében mégis az a véleményem, hogy a kiadások csökkentése előtérbe helyezte a fejlettebb grafikai és kreatív elgondolásokat.

Vizuálisan érettebbnek találtam az offline kiadványok oldalait, találkoztam határozottam esztétikus grafikai megvalósításokkal és bár voltak gyengébb kivitelű kiadványok is, jelenlétűk csak kis mértékben rontotta az összképet Igazán kiemelkedő pályaművet nem találtam, mégis az idei pályázati anyagok összességében egy - a korábbi évekhez képest - magasabb színvonalat képviseltek – értékelte az idei pályázatokat Garai Gábor.

Nagyközönségi eredmények

Az Utazás kiállítás ideje alatt a nagyközönség és a szakma is leadhatta szavazatait az általuk legjobbnak ítélt pályaművekre. A szavazatok összesítése után a következő pályázók munkái bizonyultak a legnépszerűbbnek a nagyközönség előtt:

Eseménymarketing és POS

1. Szatmár-Beregi Szilvanapok - Az új pálinka ünnepe

2. Sofitel Szálloda Budapest lobby dekoráció

Print

1. Télen is a föld körül – Tensi

2. Fehérvár Travel - kulturális körutazások

3. Hajdúszoboszló: Érezd jól magad!, Felüdülés - Élménykínálat

Reklám/kampány

1. "Ciprus a szívedben" óriásplakát-kampány

1. Willy Fog: Busójárás-kampány

2. A világ második legjobb állása/Balázs utazik

Web

1. Hajdúszoboszló weboldal

2. Zalakaros város weboldala

3. Lotus Bölcsőde

Köszönjük a jelentkezést minden pályázónak, gratulálunk a díjazottaknak!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.