Kiemelt szerepet kap a határnyitás 25. évfordulója

900 fő részvételével, szakmai nyílt nap keretében mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. jövő évi marketingtervét, a Budapest Kongresszusi Központban.

Az immár negyedik alkalommal megszervezett rendezvényen az érdeklődők nem csupán a 2014-es turisztikai marketingtervet ismerhették meg, hanem sor került a következő tíz évre szóló nemzeti turizmusfejlesztési koncepció szakmai vitájára is.

A nyílt napon került sor a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt. együttműködési megállapodásának ünnepélyes aláírására is.

A társaság turisztikai marketingtervét Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes mutatta be. Kiemelte: noha turizmusunk a válságból kilábalt, még hosszú évek munkája és fejlesztései szükségesek ahhoz, hogy a vendégszám növekedésével a turisztikai bevételek bővülése is elérje a szolgáltatók nyereséges működéséhez kívánatos szintet. Fő célkitűzésként új célcsoportok megszólítását, ezáltal új piacok meghódítását jelölte meg. A jövő évi marketingtervben kiemelt szerepet szánnak a távoli, feltörekvő küldőpiacokon: az Arab-térség országaiban, Brazíliában és Indiában, valamint a déli szomszédos országokban folytatott marketingaktivitásoknak.

A kulcsfontosságú küldőországokban is törekednek új célcsoportok megszólítására, például a fiatalabb korosztály figyelmét irányítják Budapest új arcára, trendi imázsára, pezsgő életére. A társaság kutatásaiból egyértelműen kiderül: a külföldről hazánkba érkező vendégek általános véleménye, hogy magyarországi látogatásuk sokkal több kellemes élményt nyújtott nekik, mint amire számítottak. Ebből adódik a „Think Hungary – More than expected” szlogen, amely a külföldi promóció központi üzenetévé vált. Erre a koncepcióra épül Magyarország nemrégiben bemutatott új imázsfilmje. 2014- ben az új arculatot kívánják minél szélesebb körben népszerűsíteni. „Szeretnénk elérni, hogy arculatunkban a jövőben ne csak a Magyar Turizmus Zrt. arculatát lássák, hanem tekintsék a sajátjuknak és használják olyan védjegyként, amely Magyarországot, mint márkát hivatott felismertetni, megismertetni és elismertetni itthon és a nagyvilágban” – hangsúlyozta Horváth Gergely.

Jövőre nagy hangsúlyt fektetnek Magyarország nemzetközi imázskampányára, amellyel elsősorban a fogyasztókat igyekeznek megszólítani. A hatékony marketingtevékenység végzéséhez, az állami forrásból rendelkezésre álló költségvetés mellett külső forrásokat is bevon a társaság. Az MT Zrt. 2014-ben is számos akcióhoz kínál csatlakozási lehetőséget partnerei számára.

A szakmai együttműködés kulcsszerephez jut a külföldre irányuló kommunikációs tevékenységek során is: az MT Zrt. 2014-ben is csatlakozik azokhoz a központi témákhoz, amelyek üzenete turisztikai szempontból erősíti hazánk pozitív imázsát. A közös, hatékonyabb fellépés jegyében a társaság 2014-ben kiemelten kezeli például a határnyitás 25. évfordulóját, melyhez kapcsolódóan az illetékes magyar szervezetekkel (Külügyminisztérium, Balassi Intézet és érintett nagykövetségek) közös akciókat szerveznek a német nyelvterületeken. A nyílt napon Sztojanovits Kristóf, a Budapest –Közép-Duna-vidék regionális marketingigazgatósága vezetője elmondta, Budapest igencsak hangsúlyos az MT Zrt. marketingstratégiájában, hiszen a vendégek 70 százaléka ide érkezik külföldről. Az idősebb generáció (50+) részére is megpróbálják Budapestet vonzó desztinációként bemutatni. A dunai hajózó turisták 260-280 ezer vendégéjszakát hoznak évente – ezért e szegmens is nagy hangsúlyt kap a jövő évi marketingstratégián belül.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.