Az Osztrák Gazdasági Kamara (WKO) vezetése meghajolva a széleskörű szakmai nyomás előtt, bejelentette, hogy – a korábbi támogatási szerződés felmondása ellenére – a jövőben továbbra is évi 8 millió euróval hozzájárul az Östererich Werbung tevékenységének finanszírozásához.
A szövetségi gazdasági miniszter hathatós és sikeres közbenjárásának köszönhetően az ausztriai turisztikai szakma szereplői számára így elfogadható kompromisszumos megoldás született. A megállapodás részeként a szövetségi gazdasági tárca 24 millió eurós hozzájárulást fizet az ÖW-nek, amelynek feladata továbbra is az ausztriai turizmus nemzetközi promóciója lesz.
A jövőben az ÖW nagyobb hangsúlyt helyez majd a feltörekvő piacokon való jelenlétre, amelyhez a kamara külpiaci hálózatát is igénybe veszik. Ezzel a megoldással a marketingtevékenység világszerte nagyobb lefedettséget biztosítva valósítható meg.
Új elem, hogy belföldi kommunikációs tevékenységre 600 ezer eurós keret elkülönítésre kerül az ÖW büdzséjén belül, amelynek felhasználását és a kampányok intenzitását a belföldi turisztikai kommunikáció oroszlánrészét végző tartományi turisztikai szervezetekkel együttműködve határozzák meg.
A finanszírozási vita lezárását valamennyi meghatározó szereplő üdvözli, ugyanakkor az „ünnepi hangulatot” hűtve olyan figyelmeztetések is hangot kaptak, mint az osztrák szállodaszövetség (OHV) meglátása, miszerint az ÖW költségvetése reálértékben a 2000. évi bázishoz viszonyítva 20%-al csökkent.