Középpontban a corporate utaztatás

Október 4-én,hétfőn vette kezdetét az egykori császári lakhelyen, a bécsi Hofburgban Ausztria kétnapos MICE szakvására, az access 2010.

Az access 2010 témájánál fogva szerencsére nincs olyan veszélyben, mint egy másik fontos bécsi idegenforgalmi szakvásár, az actb, ahol az idei év elejei rendezvényen a főszervezők nevében dr. Petra Stolba, az Österreich Werbung igazgatója már bejelentette, hogy ezentúl nem évente, hanem kétévente rendezik meg a közép-európai beutaztatók szakvásárát.

A mostani esemény megnyitóján szintén ő köszöntötte a résztvevőket, miközben elégedetten azt is megjegyezte, hogy szerencsére Bécs központi helyénél fogva, valamint a kiváló ajánlatoknak és nem utolsó sorban a személyes kapcsolatoknak köszönhetően továbbra is előkelő helyen áll a corporate rendezvények sorában az európai rangsorban.

Stolba asszony azzal is elégedett, hogy a hazájában tartott üzleti rendezvények legalább négynaposak, mely kedvező hatással van hazájának turisztikai szektorára is.

A rendezvény megnyitója alkalmával vették át az access 2010 főszervezői nevében – Christian Mutschlechner, az Osztrák Kongresszusi iroda vezetője és Petra Stolba a szaktárca képviselőjétől - Andreas Tschulik, Környezetvédelmi Minisztérium - azt a kitüntetést, mely igazolja, hogy a hetedik évébe lépő rendezvény kiérdemelte az osztrák környezetvédelmi díjat. A zöld környezet védelme különös hangsúlyt kap a kétnapos szakkiállítás folyamán: a szelektív hulladékgyűjtés itt természetes, a hulladékszállítás, felhasználás szintén a zöld programnak megfelelően történik, és még olyan apróságra is figyelnek, hogy kizárólag famentes, újragyártott ceruzákat használhatnak a kiállítók.

A követendő jó példa

Van még hova fejlődnünk, hogy olyan meggyőző számokat produkáljunk hasonló rendezvényen, mint a „sógorok”: 210 kiállító jelentkezett a rendezvényre (most először minden osztrák tartomány képviselteti magát), a 3000 négyzetméternyi, tágas kiállítási területen kényelmesen elfér mindenki. Lényeges továbbá, hogy a két nap alatt folyamatosan érkeznek a meghívott szakmai látogatók, így nincsenek más rendezvényeken megszokott „holtidők”.

Szintén érdemes megemlíteni, hogy 300 külföldről érkező vásárlót  - hosted buyer - hívtak meg a szervezők a rendezvényre. A vásárlók esetében kétévente van „forgás”, azaz egy országra kétévente kerül sor.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.