Az access 2010 témájánál fogva szerencsére nincs olyan veszélyben, mint egy másik fontos bécsi idegenforgalmi szakvásár, az actb, ahol az idei év elejei rendezvényen a főszervezők nevében dr. Petra Stolba, az Österreich Werbung igazgatója már bejelentette, hogy ezentúl nem évente, hanem kétévente rendezik meg a közép-európai beutaztatók szakvásárát.
A mostani esemény megnyitóján szintén ő köszöntötte a résztvevőket, miközben elégedetten azt is megjegyezte, hogy szerencsére Bécs központi helyénél fogva, valamint a kiváló ajánlatoknak és nem utolsó sorban a személyes kapcsolatoknak köszönhetően továbbra is előkelő helyen áll a corporate rendezvények sorában az európai rangsorban.
Stolba asszony azzal is elégedett, hogy a hazájában tartott üzleti rendezvények legalább négynaposak, mely kedvező hatással van hazájának turisztikai szektorára is.
A rendezvény megnyitója alkalmával vették át az access 2010 főszervezői nevében – Christian Mutschlechner, az Osztrák Kongresszusi iroda vezetője és Petra Stolba a szaktárca képviselőjétől - Andreas Tschulik, Környezetvédelmi Minisztérium - azt a kitüntetést, mely igazolja, hogy a hetedik évébe lépő rendezvény kiérdemelte az osztrák környezetvédelmi díjat. A zöld környezet védelme különös hangsúlyt kap a kétnapos szakkiállítás folyamán: a szelektív hulladékgyűjtés itt természetes, a hulladékszállítás, felhasználás szintén a zöld programnak megfelelően történik, és még olyan apróságra is figyelnek, hogy kizárólag famentes, újragyártott ceruzákat használhatnak a kiállítók.
A követendő jó példa
Van még hova fejlődnünk, hogy olyan meggyőző számokat produkáljunk hasonló rendezvényen, mint a „sógorok”: 210 kiállító jelentkezett a rendezvényre (most először minden osztrák tartomány képviselteti magát), a 3000 négyzetméternyi, tágas kiállítási területen kényelmesen elfér mindenki. Lényeges továbbá, hogy a két nap alatt folyamatosan érkeznek a meghívott szakmai látogatók, így nincsenek más rendezvényeken megszokott „holtidők”.
Szintén érdemes megemlíteni, hogy 300 külföldről érkező vásárlót - hosted buyer - hívtak meg a szervezők a rendezvényre. A vásárlók esetében kétévente van „forgás”, azaz egy országra kétévente kerül sor.