Az utóbbi években egyre jelentősebb a közösségi média szerepe, így szakszerű használata ma már fontos része a vállalatok, cégek kommunikációjának. Egy jó ötlet megvalósítása a közösségi médiában kiemelheti a márkát a tömegből, jobban felismerhetővé teheti azt. A Social Media Best Practice versenyt 2011-ben azzal a céllal hozta létre a Kreatív, hogy a márka-, illetve kampányoldalak működtetését értékelje, több szempont alapján.
A szakértői zsűri szerint 2012-ben a Soproni integrálta kommunikációjába leghatékonyabban a közösségi médiát. Az évek óta a nemzeti büszkeség üzenetével kommunikáló márka 2011-ben határozta el, hogy a sikeres ATL kommunikáció mellett immár a közösségi médiában is aktívan, pontosabban interaktívan tartja a kapcsolatot a fogyasztókkal. A Kaméleon Reklám Kft. által kidolgozott koncepció 3 fázisból állt: Emeljük poharunkat közös értékeinkre, Emeljük poharunkat a Magyar Vízilabda Válogatottra, Emeljük poharunkat a Magyar Olimpiai Csapatra.
Az első fázis részeként az „Innék egy Sopronit” oldalon bárki elmondhatta egy úgynevezett „büszkeségkártyán”, mire emeli poharát. A 10 legtöbb szavazatot gyűjtő résztvevő szerepet kapott a 2012 januárjától futó tévéreklámban. A többiekre is gondoltak a márkánál, hiszen egy digitális billboard segítségével minden kártyát megjelenítettek a Széll Kálmán téren. Eközben egy webkamera egyből továbbította a képeket a felhasználók Facebook üzenőfalára. A második fázis fókuszában a Soproni által szponzorált Magyar Vízilabda Válogatott állt. Az eindhoveni Európa-bajnokság ideje alatt a szurkolók büszkeségkártyán feltöltött buzdító üzeneteit egy új, high-tech megoldással jelenítették meg a mérkőzések helyszínein, egy, a pálya szélén felállított digitális falon. Az utolsó fázis kicsit az előző kettő elegye: amíg a három legtöbb szavazatot gyűjtő páros utazást nyert a londoni Olimpiára, addig a többiek ismét esélyt kaptak rá, hogy a Soproni reklámfilmjében szerepeljenek.
A kampány sikerének köszönhetően a www.socialbakers.com – amely az egyik legnagyobb közösségi média oldalakkal foglalkozó webes médium – kiemelten foglalkozott az „Innék egy Sopronit” oldallal. Ez a győzelem azt jelenti, hogy a Soproni kampány Platina Effie díja után újabb elismerést kapott a HEINEKEN Hungária Zrt.
Tóth Gergely, a vállalat stratégiai kommunikációs menedzsere elmondta, nagy hangsúlyt fektetnek a közösségi médiában való hatékony szereplésre, és különösen büszkék rá, hogy a nemzetközi vállalat magyarországi zászlóshajójaként a Soproni márka ilyen eredményeket ér el. A menedzser szerint „az utóbbi idők sikerei a vállalatot átható maximalizmusnak, a minőség és az innováció iránti lelkesedésnek köszönhetőek, az pedig minden munkatárs számára külön öröm, ha ez a felfogás meghozza gyümölcsét”.