KSH: nőtt a vendégéjszakák száma novemberben

(MTI) - A külföldiek által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma 4,9 százalékkal, a belföldieké pedig 9,5 százalékkal nőtt tavaly novemberben az előző év novemberéhez viszonyítva, míg a szálláshelyek folyó áron számolt bruttó árbevétele 12 százalékkal nőtt - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken.

Január-novemberben 8,27 millió vendég 21,5 millió vendégéjszakát töltött a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégek száma 5,4 százalékkal, az éjszakáké 4,6 százalékkal nőtt. Az első tizenegy hónapban a szállodák foglaltsága 50,6 százalék volt.
Novemberben 290 ezer külföldi vendég 733 ezer vendégéjszakát töltött a kereskedelmi szálláshelyeken, a vendégek száma 4,6 százalékkal nőtt 2012 azonos időszakához képest.
A jelentősebb küldő országokból érkezők vendégforgalma változóan alakult. Míg a Németországból és az Egyesült Királyságból érkezők által eltöltött vendégéjszakák száma csökkent, addig az osztrák, az orosz, a cseh, az amerikai és a román vendégeké nőtt, az olaszoké nem változott.
A belföldi vendégek 692 ezer vendégéjszakát töltöttek a kereskedelmi szálláshelyeken novemberben, a vendégek száma 8,7 százalékkal 314 ezerre bővült az egy évvel ezelőttihez viszonyítva.
A belföldivendég-forgalom - a nyugat-dunántúli turisztikai régió kivételével - az összes régióban nőtt. A kereskedelmi szálláshelyek belföldivendég-forgalmának 80 százalékát fogadó szállodákban a vendégéjszakák száma 9,8 százalékkal emelkedett.
A szállodák szobakihasználtsága átlagosan 47,4 százalékos volt, ami 3,0 százalékponttal több az egy évvel korábbinál.
A vizsgált időszakban az ötcsillagos egységek szobáinak igénybevétele kimagasló, 65 százalékos, a gyógyszállodák szobakapacitás-kihasználtsága szintén átlagon felüli, 64 százalékos volt.
Novemberben a kiadott szállodai szobák bruttó átlagára 14 228 forint, az egy kiadható szállodai szobára jutó árbevétel (bruttó revpar) 6745 forint volt.
A kereskedelmi szálláshelyek összes folyó áron számított árbevétele 12 százalékkal magasabb volt, mint az előző év azonos időszakában. Összesen 22 milliárd forint bruttó árbevételt értek el, ezen belül a szállásdíjbevétel 11 milliárd forint volt. A vendéglátásból 5,3 milliárd forint folyt be, 470 millióval több, mint 2012. novemberben.
A euró havi átlagárfolyama 298 forint volt, 15 forinttal magasabb a 2012. novemberi értéknél.
A működő kereskedelmi szálláshelyek jelentése alapján novemberben 1558 egység fogadott el Széchenyi Pihenőkártyát. A belföldi vendégek novemberben 980 millió forint értékben fizettek ezzel a fizetőeszközzel a szálláshelyeken. Összehasonlítva a 2012. novemberben beváltott üdülési csekk, valamint a SZÉP-kártya együttes forgalmával, ez 1,6 százalékos növekedést jelentett.
A szálláshely-szolgáltatást nyújtó - különböző főtevékenységű - vállalkozások a szálláshelyeken novemberben közvetlenül 29 ezer főt foglalkoztattak, ami 6,9 százalékkal több, mint 2012 azonos időszakában.
2013. november 30-án a hazánkban működő kereskedelmi szálláshelyek száma 2209 volt, ezen belül 911 szálloda 53 ezer szobával, 850 panzió 9 ezer szobával működött. Az egyéb szálláshelyek (üdülőház, kemping és közösségi szálláshelyek) száma 448 volt.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.