50 külföldi újságíró tudósít a Budapesti Tavaszi Fesztiválról

Az elkövetkezendő hetekben mintegy 50 külföldi újságíró látogatja a pénteken elkezdődött Budapesti Tavaszi Fesztivál programjait. A Fesztiválközpont Nonprofit Kft. és a BTSZK Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft., az országpromócióért felelős Magyar Turizmus Zrt. valamint a budapesti szállodák összefogásában minden újságíró 2-3 napot tölt a fővárosban. 

Mindhárom szervezet fontos feladatnak tartja a 31-ik Budapesti Tavaszi Fesztivál promócióját, hiszen a kutatási eredmények azt bizonyítják, hogy csak az ilyen színvonalas programkínálattal rendelkező rendezvényekkel lehet vendégeket csábítani a fővárosba - közölte szerkesztőségünkkel a BTSZK.

Az előadásokra a sajtójegyeket, a művészekkel való kapcsolattartást, a meghívott újságíróktól érkező interjúigények kielégítését valamint a fesztivál sajtóanyagait a Fesztiválközpont Nonprofit Kft. biztosítja. Az újságírókat a Magyar Turizmus Zrt. külképviseletei delegálták, repülőjegyüket és szállásukat, valamint transzfereiket az intézmény Rendezvény Irodája szervezi, a tanulmányút költségeit a marketingszervezet fizeti.

A nemzetközi Sajtóirodát, amelynek immár hagyományosan a Kempinski Hotel Corvinus szálloda ad otthont, idén a BTSZK Nonprofit Kft üzemelteti, ahol munkatársai a Fesztivál ideje alatt minden nap 8:30 és 17:30 között fogadják az újságírókat, személyre szóló programokkal és információkkal látják el, és végig kísérik programjaikon a média képviselőit.

Az újságírók több mint 6 különféle programból, 3 tematikus budapesti (Liszt túra, Trendi Budapest, Újdonságok Budapesten), az EU elnökségi helyszínt és a kastélyt is bemutató Gödöllői, a Bodor Majorban záródó Szentendrei, és egy Neszmélyi gasztronómiai és bortúra közül válogathatnak.

Állandó programként a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. is felajánlotta fürdőlátogatási programját az újságíróknak, a BTSZK Nonprofit Kft. pedig Budapest kártyát biztosít a sajtó képviselőinek, mellyel nem csak ingyen közlekedhetnek a BKV járművein, de számos attrakciót és múzeumot ingyen vagy kedvezményesen látogathatnak.

Az egyre nagyobb népszerűségnek örvendő Riverride is együttműködő partnerként vesz részt a sajtóprogramokban, városnéző programjára biztosítva a szükséges gratis jegyeket. A napokban Michelin csillagot kiérdemelt Onyx étterem fogásait is kóstolhatják az újságírók. Nagy sikernek örvend a BTSZK ,,Újdonságok Budapesten” nevű programja is, melyet a fővárosi marketingszervezet kimondottan a Fesztivál újságírói részére állított össze.

A március 20-ig itt tartózkodó újságírók  pedig a VinCE 2011 rendezvényt is meglátogathatták, ahol kiváló magyar borokat kóstoltak, és bor mesterkurzusokon vettek részt.

 A BTSZK budapesti és Budapest környéki programokat is ajánl, hiszen a főváros turisztikai "gazdájaként" célja, hogy a hírünket vivő újságírók magas színvonalú, a szolgáltatások minél szélesebb és színesebb palettáját kínáló, Budapest és vonzáskörzetébe tartozó programokon vegyenek részt, a Fesztivál gazdag kulturális kínálata mellett.

Az eddigi visszajelzések nagyon pozitívak, a hétvégén itt járt a német Abendzeitung München újságírója és fotósa, az osztrák Oberösterreichische Nachrichten tudósítója, a spanyol Diario la Razón , a Revista Dominical Osaca szerkesztője, és többek között részt vettek a Tavaszi

Fesztivál nyitórendezvényén, a Mischa Maisky koncerten a Művészetek Palotájában,  Fekete Gyula Excelsior c. darabjának ősbemutatóján, a Thalia színházban, valamint az Operaházban Donizetti Don Pasquale előadásán. 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.