Kutatás a németek utazási szokásairól

Az előző évekhez hasonlóan 2009-ben is a stuttgarti CMT-n, Németország legnagyobb turisztikai közönségvásárán ismertette a FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) legfrissebb kutatásának eredményeit.

A felmérések szerint a ’90-es évek eleje óta a német utazási hajlandóság stabilan 75 százalék körül mozog, és várhatóan ez a jövőben sem változik sokat. A gazdasági válság ellenére a megkérdezettek 79 százaléka gondolkozott már azon, hogy idén hol fog nyaralni, 28 százalék számára pedig a feltételek – idő, pénz, utazási kedv – is adottak, épp úgy, mint 2007-ben. Ami pedig az anyagiakat illeti, 2008-hoz képest alig van változás: a megkérdezettek 45 százaléka biztos abban, hogy a pénz nem jelent problémát, 28százalék idén is inkább bizonytalan az anyagiak tekintetében, 28százalék pedig továbbra is úgy véli, valószínűleg kevés lesz a pénze. A FUR vizsgálataiban arra is kitért, hogy miképpen módosulnak a kedvelt úti célok 2009-ben. A kutatások szerint itt sem várhatóak lényeges változások, vagyis továbbra is megmarad a “szokásos” hármas felosztás: az utazások első harmada belföldön, második harmada a Földközi-tenger országaiban realizálódik, a harmadik harmadon pedig a többi ország osztozik. A legfontosabb úti célok tekintetében Németország 31 százalékkal áll az élen, majd Spanyolország (13 százalék ), Olaszország (7 százalék ), Törökország (6 százalék ), Ausztria (6 százalék ), Görögország (4 százalék ), Franciaország (3 százalék ), Horvátország (2 százalék ) következik. Magyarország 1 százalékkal továbbra is a 11. helyen áll. Ami pedig az érdeklődést illeti, a kelet-európai országok között magasan az első helyet mondhatjuk magunkénak: 1998-ban a megkérdezettek 6 százalék a, 2008-ban pedig 8,1százaléka mondta, hogy elképzelhetőnek tart egy magyarországi nyaralást. A FUR megkérdezéseiben azt is vizsgálta, hogy a nyaralási formák közül 2009/2010-ben melyek lesznek a legnépszerűbbek. Az eredmények szerint a listát 55 százalékkal továbbra is a strandolás/fürdőzés vezeti (2007: 52 százalék), a 2. helyre azonban 37 százalékkal felzárkózott a városlátogatás (2007: 31százalék ). A harmadik helyen 35 százalékkal a természet áll (2007: 33 százalék ), amit 22 százalékkal az aktív nyaralás (2007: 21 százalék ), 20 százalékkal az egészségturizmus (2007: 20 százalék ), 19 százalékkal a wellness (2007: 16 százalék), 14 százalékkal pedig a kultúra követ (2007: 12 százalék ). A fenti számok jól mutatják, hogy 2009/2010-ben a városlátogatások terén számíthatunk a legnagyobb növekedésre. Ugyanakkor ebben a tematikában is hatalmas a kínálat, a kereslet pedig elég kiszámíthatatlan: az utazó akkor és azt választja, amihez éppen kedve támad.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.