Ha ez az ütem megmarad, akkor év végéig közel 30 millióan látogatnak külföldre, ami azt jelenti, hogy 25-30%-kal nő idén a kiutazók száma. A potenciális vevőkör, azaz a középosztály tagjainak számát 200 millióra becsülik. A WTO szerint 2020-ra Kínából mintegy 100 millió turista fog utazni a világba. Az utazók főleg 40 év felettiek. Magyarországot ezzel szemben még nem próbálják rohammal bevenni a kínai turisták. A viszonylag későn megkezdett marketingtevékenység, a nehézkes vízumkiadás, illetve a nyugat-európai célterületek időközben történt megnyílása miatt a tavaly prognosztizált 100 000 kínai turista helyett alig tízezer érkezik az idén. Bottyán Éva, a Magyar Utazásszervezők és -közvetítők Szövetsége kínai szekciójának elnöke arra hívta fel a figyelmet, hogy a kínai turisták külföldi utazásaik során tanulni (is) szeretnének. Bottyán Éva cégének nem reprezentatív felmérése, illetve saját tapasztalatai alapján azt mondja, hogy a kínaiak célpontja Európában elsősorban annak nyugati fele, régiónk többnyire a második európai utazásuk alkalmával következik. A desztinációk között első helyen Franciaország áll, majd Svájc és Olaszország következik. Gyorsan sokat szeretnének látni, ezért részesítik előnyben a 15 napos, 10-12 országot érintő körutakat. Egy országban maximum 2-3 napot töltenek. A Magyarországról hazatért turistáknak legjobban a templomok, épületek tetszettek, de kiemelték még, hogy nálunk tiszta a levegő, kék az ég. Elégedettek voltak az ár-érték aránnyal is. Magyarország messze felülmúlta elvárásaikat. A kínai turisták elvárásai: legyenek kínai feliratok, könnyítsük az eligazodásukat és csökkentsük a kommunikációs nehézségeket. Franciaországban a múzeumokban már láthatók kínai feliratok, a tájékoztatók kínaiul is megjelentek, kínai reggelivel várják őket a szállodában.