Látogatók viselkedése

Egy szállodai honlap eredményessége nagymértékben múlik a látogatók elégedettségén. A látogatók viselkedését tanulmányozva jutunk el egy olyan weboldalhoz, amely nem üldözi el a vendéget, és eléri a tulajdonos céljait.

A látogató megismeréséhez először a helyzetükbe kell képzelni magunkat. Legtöbbször úgy érkeznek honlapunkra, hogy több száz, vagy ezer lehetőség közül választanak, ezért átlagosan öt másodpercet szánnak arra, hogy meggyőzhessük őket: amit keresnek nálunk van. Ebből adódik, hogy másodpercekben kell gondolkozni és abban a tudatban, hogy a konkurencia csak egy kattintásnyira található.

Először tehát siető emberekkel találkozunk, akiket meg kell fogni, és azt kell adni nekik, amiért jöttek: magát az információt. Az első pozitív benyomás után kicsit több időt kapunk, hogy bizalmukba fogadjanak, és elkezdjenek olvasni is, majd szállást foglaljanak. Folyamatosan jelen van egy ingerküszöb, azaz egy határ, amelyet átlépve odébbáll a látogató. Nézzük meg, milyen elemekre kell odafigyelni, hogy megmaradjon a jó közérzet, az információigény, és a bizalom.

Milyen elemekből dolgozunk

Egy honlap két fő vizuális elemből áll. Az állandó elemekből, mint a menük, a fejléc és az oldal kerete, valamint az aloldalanként változó részekből, mint a szöveg, a képek, a videók, és a különleges funkciók. Az állandó elemek a felismerhetőséget, az arculatot és a navigáció céljait szolgálják, míg a többi az információigényt elégítik ki, funkcionalitást biztosítják. Az internetezők bizonyos elemek helyzetét úgy megszokták, hogy azoknak törvényszerűen ugyanazon helyen, hasonló külalakkal kell megjelenniük. Ennek az oka nemcsak a megszokásban, hanem a szem mozgásában, és a praktikusságban is keresendő.

A szem mozgásából adódó pozíció például a logó helyzete, amelyet automatikusan az első szempillantásra a bal felső sarokban keresünk, és azonosítjuk vele a honlapot, az alatta található szlogenből pedig az oldal tartalmára következtetünk. Megszokásból ismerjük fel, mi a menü, és ugyanebből kifolyólag keressük őket a megszokott helyeken. Menüket vízszintesen az oldal tetején és alján, függőlegesen pedig a bal vagy a jobb oldali sávban keressük.

Mindez az elrendezés nem azt jelenti, hogy minden honlapnak azonos külalakkal kell rendelkeznie, csupán azt az elvet sugallja, hogy meg kell kímélnünk a látogatót minden honlapra érkezéskor fennálló oldalszerkezet és navigálás megtanulásától. Ha logikus, egyértelmű és már megszokott helyzetekkel találkoznak, sokkal inkább tudnak a mondanivalónkra koncentrálni, így a mi üzenetünk is sokkal jobban átadható. Arról nem is beszélve, hogy több időt fognak eltölteni nálunk, hiszen később lépik át az elkattintási ingerküszöböt.

A látogató olvasási szokásai

A látogatók nem olvassák el a honlap minden betűjét, hanem szkennelve informálódnak, azaz a főcímet, alcímeket, listaelemeket, és a szövegben található félkövér szövegeket futják át. Ez a legjobb módszer, amivel kiszűrik a számukra értékes információkat. Ha az első szűrésnek megfelelt az oldal, a tartalmat részletesen is elolvassák, sőt, más aloldalakra is ellátogatnak.

Ennek a szokásnak megfelelve az olyan szövegoldalakat, amelyeknek a tartalmát végigfutva a lényeg azonnal leszűrhető, gyakrabban olvassák el, így a honlapról nagyobb arányban érkeznek foglalások.

A képek és videók hatásai

Aki végképp nem olvas, mit nézhetne mást, mint a képeket, és videókat. Az internet fejlődése lehetővé teszi, hogy nemcsak a képek, hanem a videók is gyorsan betöltődjenek. A szálláshelyet kereső utazók kifejezetten igénylik, hogy vizuálisan is megismerhessék úti céljukat, pláne azt a helyet, ahol megpihennek, azaz a szállodát. A szöveghez kapcsolódó képanyag nagymértékben növeli az összhatást, a szöveg alátámasztásaként meggyőző erejű, és a látogatók is szívesen nézik őket. Érdekes példa, egy képen szereplő szempillantás iránya. Amikor a szem iránya a kiemelni kívánt szövegre irányul, a szemlélődő követi azt, és elolvassa az üzenetet. A honlapról kifele tekintő arc pont a lényegről tereli el a figyelmet.

Az űrlapok és a foglalás

A felhasználók zöme nem szereti, amikor adatairól faggatják, vagy hosszas űrlapokat kell kitöltenie. Egy szállodai honlapon tehát maga a foglalás jelenti a kritikus pontot, ahol bizony elkerülhetetlen a sok adat bekérése. Egy tanulmány szerint a látogatók 40%-a adja fel a foglalást a túl bonyolult rendszerek miatt, valamint felmérés bizonyította azt is, hogy ha egy foglalás sikerrel végződik, annak végrehajtójából nagyobb valószínűséggel válik visszatérő vendég. Érdemes tehát a foglalási űrlapnál a felhasználóbarátság minden eszközét használni, kerülni a fölösleges kérdéseket, és csak a legfontosabb adatokat elkérni. A látogatók szokásainak ismeretében a honlap olyan környezetté tehető, ahol szívesen időznek a leendő vendégek. Sok gondosan összerakott apróságon múlik az eredmény, amely meglepően nagy hatékonyságnövekedést jelent.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.