Le a csillagokkal!

A Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjegyrendszer háromszázadik Hotelstars védjegytábláját adták át ma Hajdúszoboszlón, a Hunguest Hotel Aqua-Solban. Dr. Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium turisztikáért felelős helyettes államtitkára üdvözölte a Nemzeti Tanúsító Védjegyek sikerét, továbbá felhívta a védjegyrendszerhez nem csatlakozott szolgáltatók figyelmét a védjeggyel azonos megjelölés használatának elkerülésére.

A szálláshely-szolgáltatási tevékenység folytatásának részletes feltételeiről és a szálláshely-üzemeltetési engedély kiadásának rendjéről szóló 239/2009. (X. 20.) Korm. rendelet értelmében megszűnt a szálláshelyek kötelező minősítése, ennek alapján a minősítés önkéntes tanúsító rendszerek útján vagy egyéb módon történhet. A kormányrendelet 2012. június 30-ig adott lehetőséget a korábbi minősítési rendszer szerinti besorolási kategóriák alkalmazására.

Az állami tulajdonú tanúsító védjegyek kidolgozása a szabályozás módosulását követően azonnal elkezdődött, ennek eredményeként jelenleg már öt szálláshelytípus minősíthető Nemzeti Tanúsító Védjeggyel. Ezek a falusi szálláshelyek; a vendégszobák, vendégházak, apartmanok; a kempingek, az üdülőháztelepek, valamint a szállodák. A Nemzeti Tanúsító Védjegyrendszerhez önkéntesen csatlakozhatnak a szolgáltatók.

Dr. Horváth Viktória kiemelte, a szálláshelyek minőségét tanúsító védjegy a jogszabályban lefektetett üzemeltetési követelményeken túlmutatóan alkalmas a szálláshelyek minőségének a szakmai elvárások szerinti értékelésére, a magas minőségű szolgáltatások pozitív megkülönböztetésére, és ezáltal elősegíti, hogy a fogyasztó megfelelő információk birtokában az elvárásainak megfelelő szolgáltatót válasszon. A helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a szálláshely üzemeltetők az átmeneti időszakban - 2009. október 25-től 2012. június 31-ig - használhatták a korábbi minősítési rendszer szerinti besorolást, napjainkban ez a lehetőség azonban már megszűnt. A szálláshelyi adatbázisokban és a kereskedelmi kommunikációban sajnos előfordul, hogy olyan létesítmények is használják a korábbi kötelező minősítést, akik erre nem lennének jogosultak. A fogyasztók és a védjegyrendszerhez csatlakozott szálláshely-szolgáltatók közös érdeke, hogy a védjegyet kizárólag a minősített szolgáltatók használják. A védjegyhasználat jogszerűségét és a minősítési kritériumok fennállását ezért rendszeres időszaki ellenőrzés garantálja.

A szállodák 40%-a bekapcsolódott a Hotelstars rendszerbe

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által 2012. június 12-én kötött megállapodás szerint a HOTELSTARS harmonizált európai minősítő rendszert - Nemzeti Szállodai Tanúsító Védjeggyé emelve - 2012. július 1-től alkalmazzák a hazai szállodák minősítésére. Ennek eredményeként a szálláshelyek kötelező osztályba sorolása helyébe az európai uniós normáknak megfelelő, versenyképes, az érintett szakmai szervezetekkel, szövetségekkel együttműködésben működtethető, a vállalkozásokat segítő, a hatékony piaci megjelenést, kereskedelmi kommunikációt szolgáló minősítési rendszer került. 

Az összesen kb. 870 magyar szállodából már 312 került minősítésre, további 120 minősítés folyamatban van, vagyis a hazai szállodák 40%-ot meghaladó része már bekapcsolódott a tanúsító rendszerbe. A minősítettek nagy többsége 3* és 4*-os kategóriába tartozik, de 10 hotel jelentkezett az 5* és 5*superior, 6 hotel pedig a 2* és 2*superior kategóriából is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.