Az évszázados hagyományokkal rendelkező lengyel vásárváros, Poznań idegenforgalmi kiállításán 40 országból közel 650-en állítottak ki az idén. A résztvevők 2/3-a Lengyelországból, 1/3-a külföldről érkezett.
Vásári trendkövetés
A széles körű kínálatban bárki partnerre akadhatott, hiszen jelen voltak a lengyelországi régiók, 24 hivatalos nemzeti stand, köztük hazánké, a lengyel tour- operátorok, utazási irodák, szálláshelyek és gyógyüdülők, légitársaságok, buszvállalatok, biztosítók és idegenforgalmi kiadványokat megjelentető kiadók.
A vásár olyan szakmai kísérőrendezvényekkel büszkélkedhetett, mint a szállodaipar 4. alkalommal megrendezett kiállítása, az Invest-Hotel, illetve a 6. születésnapját megért Polish Travel Mart, ahol elsősorban a nemzetközi és lengyel szakma képviselői találhattak egymásra.
Orbis-vég
A Lengyelországba beutazó egykori egymilliós magyar vendégforgalom idén 200 ezerre csökkent. A Lengyelországot programozó irodák számával ennek ellenére nincs gond, hiszen ma már körülbelül 30 iroda foglalkozik az országgal. Ez óriási előrelépés a ’97-es mélyponthoz képest, amikor a teljes lengyel kiutaztatást bonyolító Orbis megszűnésével egyetlen iroda sem működött a Lengyelországba utaztatók piacán.
A problémát tehát sokkal inkább a desztinációk jelentik, ugyanis az említett vendégszám szinte kizárólag a dél-lengyelországi régiók között oszlik meg. Krakkó és környékénél, a Tátránál és a Beszkideknél tovább nem nagyon „merészkedik” hazánk fia.
A magyarországi Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet igazgatója, dr. Bakonyi Istvánné a képviselet egyik legfontosabb feladatának tartja, hogy Lengyelország tőlünk távolabb eső részeire is elcsábítsa a magyarokat. Az elmúlt fél év tanulmányútjait, a gdański, varsói, wrocławi és a poznańi városlátogatásokat pontosan ezzel a céllal szervezte a képviselet.
Ötszázasok klubja
Lengyelországban az elmúlt 5-10 évben óriásira nőtt a kínálat a különféle típusú és kategóriájú szálláshelyből. Ráadásul napjainkban a lakásépítési kedv megtorpanásával számos építővállalat az idegenforgalomban ruház be, garantáltan megtérülő befektetést szimatolva. Ilyen például az 500 szálloda nevű cég, amely meg sem áll addig, míg fel nem húzza a félezer hotelt. A business szállók gomba módra nőnek ki a földből – az incentive utaztatásra specializálódott utazásszervezők örömére. Az olcsóbb szálláslehetőségekben sincs hiány, az ország kempingei 56 ezer férőhelyet biztosítanak, és a falusi turizmus is tekintélyes kapacitással rendelkezik: mára 8 ezer objektumot számlál. A panziók száma 1996 óta folyamatosan nő, köszönhetően annak, hogy az évben törölték el a jövedelemadó fizetés kötelezettségét a falusi turizmusban vállalkozók számára, amely a mai napig érvényben van.
A lengyel képviselet magyarországi igazgatója szerint hazánk turistáinak azért érdemes Lengyelországot választania, mert számos olyan élményt kínál, amelyhez nálunk nem, vagy nem ugyanabban a minőségben jut hozzá. Gondoljunk a zakopanei síelésre, a hegymászásra a Magas-Tátrában, az evezős túrákra a Mazuri több ezer tavat számláló vidékén, és az egyedülálló flórával és faunával rendelkező nemzeti parkokra, amelyek olyan kincseket rejtenek, mint a világörökség részét képező európai bölény.