A projekt keretében új munkahelyek jöttek létre, megújult a salgótarjáni és a hollókői TDM iroda, a költségek döntő részét pedig Nógrád és térségére irányuló marketingtevékenységre fordították. A projekt keretében fotódokumentációs adatbázist hoztak létre, elkészült az arculati kézikönyv, és a márkatervezési stratégia, majd kiadványok, installációs- és promóciós logózott marketingeszközök készültek. Mindezek hozzájárulnak a megyénk egységes kiállítási megjelenéseihez, amellyel az Utazás Kiállításon is részt vettek, valamint roadshow-ra indultak tavaly és idén is Budapesten, a Millenáris parkban, illetve augusztus elején Szegeden, a Hungarikum Fesztiválon is megjelentek.
A Kft. pozicionálási és versenyképességi stratégiával, hálózatfejlesztési és partnerségi cselekvési programmal, és szolgáltatásfejlesztési cselekvési tervvel lett gazdagabb, melyek nagyban hozzájárulnak a desztináció turisztikai versenyképességének erősítéséhez és a követendő irányvonalak meghatározásához.
A Kft. tulajdonosi köre egy Nógrád megyei tanulmányút keretében ismerkedhetett meg a megye turisztikai kínálatával és szolgáltatásaival. Több képzést is sikerült szervezni, melyeknek a szakmában nélkülözhetetlen ismeretek elsajátításán túlmenően csapatépítő szerepet is betöltöttek. Angol nyelvi, gyakorlatorientált marketing, pályázatíró és projektmenedzser, kulturális rendezvényszervezői valamint TDM elveket ismertető képzéseket biztosítottak a megye turisztikai érdekeltjei részére.
Létrejött a desztináció turisztikai weboldala, a www.nograd-turizmus.hu, melyen a Hollókő Világörökségi helyszínen és Szentkút Nemzeti Kegyhelyen, szintén e pályázati forrásból, kihelyezésre került webkamerák közvetítései is láthatók.
Újszerű marketing filmet, illetve 4 reklámspotot is készítettek Nógrádról, melyeket DVD -n adtak ki, és Magyarország több helyi televíziós csatornáin is levetítettek. Mindemellett a Turizmus Trend országos szaklapban és közkedvelt weboldalak online felületein is helyeztek el nógrádi hirdetéseket.
Nézze meg nálunk az említett reklámspotot:
{youtube|id=mT-j5jctVe4}
2012. tavasza folyamán 5 db érintőképernyős-, illetve 1 db térképes érintőképernyős információs terminál, ún. touch info pont került elhelyezésre a turisták által leginkább látogatott területeken. A megye fontosabb határain pedig a desztinációs márkát erősítő arculatot kaptak az üdvözlőtáblák.
A Nógrád Turisztikai Kártyarendszert 2012. tavaszán indították útjára, melynek célja, a turisták kedvezményes itttartózkodásának segítése, minél több szolgáltatás igénybevételére való ösztönzése.
A projekt utolsó elemeként idén nyáron kezdetét vette egy turisztikai kutatás a vendégek igényeinek, elégedettségének vizsgálatára, mely a későbbi marketingmunka megalapozását is szolgálja. A munka azonban ezután sem áll meg Nógrád megyében, már tervezik a következő évekre az újabb marketing tevékenységeket.
A turisztikai kisfilm alább látható:
{youtube|id=PpqbKWC49vo}