A BTH Kft., a kulturális intézmények valamint a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek honlapján futó online kérdőíveket legtöbben a spanyol, francia, olasz, orosz, brit, német, amerikai, osztrák valamint a skandináv országok látogatói küldték be, melyek Budapest fő célcsoportjai is egyúttal. A magyar és angol nyelvű helyszíni kérdőíveket - melyet a kulturális intézményekben valamint a Tourinform irodákban dolgozó munkatársak személyesen töltettek ki a már Budapesten tartózkodó vendégekkel - idén 20 százalékkal többen, mintegy 630-an töltötték ki.
Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy az idei felmérés egyik újdonsága, hogy ezúttal orosz nyelvű kérdőívet is indítottak, így megismerhetik az orosz turisták véleményét is, feltérképezhetik kulturális szokásaikat és igényeiket. Idén a magyar közönség véleménye is fókuszba került, melyre azért is nagy szükség van, mert a belföldi egy jelentős piacot jelent Budapestnek a jövőre nézve. Mindemellett a kutatás egészen új eleme, hogy mélyinterjúk segítségével feltárják az egyes kulturális intézmények marketingmunkáját, rövid és hosszú távú turisztikai koncepciójukat, valamint a turisztikai promóciós munkát jelenleg hátráltató tényezőket.
A kutatás értékelése jelenleg folyamatban van, a kérdőíves felmérés eredményei januárban kerülnek nyilvánosságra. A kérdőívek kitöltését idén is egy nyereményjátékkal ösztönözte a BTH Kft., melyben a magyar és a külföldi közönségnek egyaránt egy két főre szóló budapesti hétvége, városnézéssel, Budapest kártyával és programokkal, valamint további 15 db nyeremény, intézményenként két-két darab kulturális belépő került kisorsolásra. A repülőjegyet a Malév, a szállást pedig mindkét nyertesnek a Mercure Budapest Buda Hotel biztosítja.