A BTH Kft., a kulturális intézmények valamint a Magyar Turizmus Zrt. külképviseleteinek honlapján futó online kérdőíveket legtöbben a spanyol, francia, olasz, orosz, brit, német, amerikai, osztrák valamint a skandináv országok látogatói küldték be, melyek Budapest fő célcsoportjai is egyúttal. A magyar és angol nyelvű helyszíni kérdőíveket - melyet a kulturális intézményekben valamint a Tourinform irodákban dolgozó munkatársak személyesen töltettek ki a már Budapesten tartózkodó vendégekkel - idén 20 százalékkal többen, mintegy 630-an töltötték ki.Fekete László, a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. ügyvezetője kiemelte, hogy az idei felmérés egyik újdonsága, hogy ezúttal orosz nyelvű kérdőívet is indítottunk, így megismerhetjük az orosz turisták véleményét is, feltérképezhetjük kulturális szokásaikat és igényeiket. Idén a magyar közönség véleménye is fókuszba került, melyre azért is nagy szükség van, mert a belföldi egy jelentős piacot jelent Budapestnek a jövőre nézve. Mindemellett a kutatás egészen új eleme, hogy mélyinterjúk segítségével feltárjuk az egyes kulturális intézmények marketingmunkáját, rövid és hosszú távú turisztikai koncepciójukat, valamint a turisztikai promóciós munkát jelenleg hátráltató tényezőket. A kutatás értékelése jelenleg folyamatban van, a kérdőíves felmérés eredményei januárban kerülnek nyilvánosságra. A kérdőívek kitöltését idén is egy nyereményjátékkal ösztönözte a BTH Kft., melyben a magyar és a külföldi közönségnek egyaránt egy két főre szóló budapesti hétvége, városnézéssel, Budapest kártyával és programokkal, valamint további 15 db nyeremény, intézményenként két-két darab kulturális belépő került kisorsolásra.
Lezárult a második budapesti kulturális kutatás
Lezárult a BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft és a Budapesti Kulturális Munkacsoport szeptemberben indított kérdőíves felmérése, melyet idén több mint 4000-en töltöttek ki a világ különféle országaiból.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.