A Yum Brands által birtokolt vállalat 2012 végén tíz Afrikai országban- többek között Angolában, Botswanában, Kenyában, Nigériában és Dél-Afrikában- volt jelen. Ám a cég azt reméli, hogy olyan piacokra is be tud merészkedni, mint Zimbabwe, Etiópia és a Kongói Demokratikus Köztársaság.
A warc beszámolója szerint a cég úgy látja: súlyos hiba a kontinens népeit "homogén népként" kezelni. "Egy zambiai annyira különbözik egy nigériaitól, mint egy olasz egy orosztól. Az emberek mások, eltérő ízléssel, eltérő kultúrával és vallásokkal"- hívta fel a figyelmet Bruce Layzell, a KFC regionális ügyvezető igazgatója. "Nyilvánvaló, hogy termékeinket különböző igényekre kell szabnunk- tükröznünk kell a helyi kultúrát, az éttermek falain és a reklámokban egyaránt"- tette hozzá.
Ennek megfelelően, a KFC számos piacon helyi specialitással bővítette kínálatát, így például a jollof-rízzsel Nigériában és az ugali-val Kenyában, amely egy zabkása-féle étel.
A KFC számára a legvonzóbb piac Nigéria, több mint 160 millió lakosával, amelyet a keleti régió - Kenya, Uganda és Tanzánia - követ összesen 100 milliós népességgel.
A cég ugyanakkor a viszonylag kicsi -25 milliós- Ghánáról is lelkendezik, amely politikai és gazdasági stabilitása miatt vonzó üzleti környezetet kínál. Mindamellett a vállalat úgy véli, az egész szub-szaharai régió komoly fogyasztói potenciált rejt magában.
Az étteremlánc - akárcsak több más vállalat- egyik problémája, a minőségi üzlethelyiségek hiánya. Layzell példaként nevezte meg Lagos-t, Nigéria legnagyobb, 15 milliós városát, ahol mindössze két "világszínvonalú" bevásárlóközpont létezik.
Forrás: Marketinginfo.hu