Az Egyesült Királyság vezető úti célja London, ahova nagyságrendekkel több turista érkezik a tengerentúlról, mint Európa más nagyvárosaiba. 2005-ben közel 14 millió turistaérkezést regisztráltak távoli országokból. A közeljövőben Ázsiából várható nagyobb megugrás a turistaforgalomban, de Közép-Kelet-Európa is jól teljesít. Ugyan Magyarország és Kína közel azonos és egyelőre meglehetősen szerény volument képvisel a brit főváros beutazóturizmusában, de a Visit London várakozásai alapján a következő fél évtizedben a legnagyobb növekedést produkálja majd a két ország az összes fontos küldőpiac közül. Kínának 33, hazánknak 30 százalékos növekedést jósolnak. A küldőországok rangsorában 2005-ben a 23. helyet elfoglaló Magyarországot 2010-ben a 10. helyre prognosztizálja a londoni turisztikai marketingszervezet. Elképzelései szerint az évi 121 millió magyar turistaérkezés az évtized végére 439 millióra növekszik Londonban, a magyar turisták jelenlegi 55 millió fontos költése pedig 199 millióra duzzad.
Minőség, rock, kultúra
Nagy erőkkel kezdte meg az előkészületeket a 2012-es olimpiára a brit főváros. A Visit London júliusra ígéri a nyári játékok sikeres megrendezését célzó turizmusstratégia megjelentetését. 2012-ig olyan új vonzerőkkel gyarapodik London, mint a 2007-ben megnyíló, futurisztikus kialakítású koncert- és sportaréna, a 23 ezer főt befogadó O2.
Az Egyesült Királyság összes országa, de legfőképpen Anglia arra törekszik, hogy kimagasló színvonalú turisztikai termékeket vigyen piacra, mivel a minőségben látják a megmaradás lehetőséget az éleződő turisztikai világversenyben. Anglia be is vezette az Enjoy England minőségi védjegyet, amely csak a megfelelő színvonalon működő szolgáltatókat illeti meg.
Jelenleg 230 ezren tüntethetik fel a védjegyet, a Visit Britain kizárólag ezeket a szolgáltatókat segíti piacra külföldön. 2007-ben új tematikus túraútvonalat népszerűsít Anglia England Rocks! címmel, amely a hajdani és kortárs brit rock- és popkultúrához kapcsolódó fontos helyszíneket öleli fel. Az ország turizmusa számára nagy lehetőségeket tartogat a jövő év: Liverpool lesz 2008- ban Európa egyik kulturális fővárosa. A város vezetése úgy számol, a rendezvénynek köszönhetően 1,7 millióval több turista érkezik majd a megszokottnál.
Wales, a golf hazája
A britek körében kiugróan népszerű Wales arra törekszik, hogy hasonlóan kedvelt legyen a nemzetközi turisták számára is, hogy megnyújtsa a külföldiek tartózkodását, és évi hat százalékkal növelje kiadásaikat. 2007-es marketingtervében kiemelt szerepet kapnak az aktív turizmus lehetőségei, a túrázás, hegyi kerékpározás, vadvízi evezés és horgászat. Tekintve, hogy Wales 200 golfpályával büszkélkedhet, a golfturizmus önálló soron szerepel az ország marketingtervében. 2010-ben Wales ad otthont a sportág legrangosabb eseményének, a Ryder Cupnak. A Deganwy Quay tengerparti projekt részeként világörökségi helyszín szomszédságában még az idén megépül egy ötcsillagos, 75 szobás spa- és wellnesshotel Walesben, amelyről bizonyára még többet hallhatnak, akik részt vesznek az első walesi B2B turisztikai vásáron október 2–-4 között Llandunóban.
Erősítenek a skótok
Skócia Waleshez hasonlóan főként a tartózkodást és a költést növelné, de a közelmúltban új küldőpiacokat is szerzett a légijárat-nyitások ösztönzésével. 2015-re 50 százalékkal szeretné gyarapítani a turisztikai bevételeket, hogy azok elérjék a 2,1 milliárd fontot. Fontosnak tekinti a hivatásturizmust: Glasgowban és Birminghamben konferenciaközpontok fejlesztése indulhat meg. A MICE-szegmensből befolyó összegek az összes idegenforgalmi bevétel 21 százalékát teszik ki Skóciában. Az Egyesült Királyságban rendezett konferenciák 30 százalékának Glasgow, Edinburgh és társai adnak otthont. A Visit Scotland 550 000 fontot költ új marketingtechnológiákra.