Magánszálláshelyek 2005. évi forgalma

A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2005-ben a kereskedelmi szálláshelyek által kínált csaknem 330 ezer férőhely mellett a magánszálláshelyeken további 240 ezer férőhely várta a vendégeket.

A férőhelyek 65,3%-a a Balaton, 6,9%- a a Dél-Dunántúli, 6,3%-a az észak-magyarországi régióban található. 2005-ben a magánszálláshelyeken összesen 667 ezer vendég 2,9 millió vendégéjszakát töltött el, vendégek száma 1,9%, a vendégéjszakák száma 4,7%-kal elmaradt a 2004. évi értékektől. A magánszálláshelyeken belül a falusi szálláshelyeken 153 ezer vendéget és 568 ezer vendégéjszakát, a fizetővendéglátásban pedig 514 ezer vendéget és 2,4 millió vendégéjszakát regisztráltak. A magánszálláshelyeken regisztrált vendégéjszakák 51,8%-a származott a belföldi vendégektől, a Balaton régió kivételével minden régióban a belföldi vendégforgalom volt jelentősebb 2005-ben. A belföldi vendégéjszakák aránya a Dél-Alföld (87,7%) és az Észak-Magyarország régiókban (84,9%) kiemelkedően magas volt. A Közép-Dunántúl, Dél-Dunántúl és a Tisza-tó kivételével minden régióban emelkedett a magánszálláshelyeken regisztrált belföldi vendégek száma: Budapest-Közép-Dunavidék +20,6%, Észak-Alföld +15,6%, Balaton +14,4% és Észak-Magyarország +13,7%. A belföldi vendégéjszakák száma az Észak-Alföld régióban 22,6%-kal, a Budapest-Közép-Dunavidék régióban 20,6%-kal, a Balatonnál 11,3%-kal haladta meg a 2004. évben regisztrált adatokat. Összességében 66 ezerrel nőtt a belföldi vendégéjszakák száma, amely elsősorban a Balaton régiónak (+47 ezer éjszaka), az Észak-Alföldnek (+38 ezer éjszaka) és a Budapest-Közép-Dunavidék régiónak (+24 ezer éjszaka) köszönhető. A magánszálláshelyeken regisztrált külföldi vendégéjszakák kétharmadát (65%) a Balaton régió mondhatta magáénak. További jelentős részesedést a Nyugat-Dunántúl (8,9%) ért el. A vendégek száma alapján szintén a Balaton szerepe kiemelkedő (60,7%), emellett azonban 10% körüli részesedés jellemezte a Nyugat-Dunántúlt és az Észak-Alföldet (9,8 – 9,8%), valamint Észak-Magyarországot (9,7%). A külföldi vendégek száma Tisza-tó régióban 61,1, a Dél-Alföldön 36,6, a Budapest-Közép-Dunavidék régióban 22,3%-kal emelkedett. A vendégéjszakák számát tekintve a Tisza-tó (+40,0%) és a Budapest-Közép-Dunavidék (+22,9%) régiók emelkedtek ki. Az összességében 211 ezerrel kevesebb vendégéjszaka szám hátterében a Balaton régió (-173 ezer éjszaka) és a Dél-Dunántúl (-28 ezer éjszaka) forgalmának csökkenése áll. A magánszálláshelyeken az átlagos tartózkodási idő 4,4 éjszaka volt 2005-ben, amely jelentősen meghaladja a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált átlagos tartózkodási időt. A magyarok átlagosan 3,9, a külföldiek átlagosan 5,1 éjszakát töltöttek el a magánszálláshelyeken. A magánszálláshelyeken a 2005. év során az üdülési csekk beváltásból származó bevétel 676 millió forint volt, az üdülési csekket elfogadó magánszálláshelyek száma 1010 volt. (MT Zrt.)

Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.