Magyar TUI: már repülőjegyet is árulnak

Csákány Csaba, a Magyar TUI ügyvezető igazgatója sikeresnek értékelte a nyári szezont: az utasszámban 30 százalékos növekedést értek el, jóllehet az árréstömeg a tavalyi szinten maradt.

A 2006–2007-es tél előtt az óvatosság jellemzi az utazásszervezőket, a TUI sem vár nagy növekedést, a tavalyihoz hasonló forgalmat remél. A társaság egyéni utakat kínáló termékcsoportja, a Terra Reisen magyar nyelvű téli katalógusa az idén 100 százalékban megegyezik a német programfüzetével. 70 százalékban osztrák ajánlatok szerepelnek benne, tartalmaz szlovák és szlovén szálláshelyeket is, az olasz kínálatban pedig megjelent három új síterület. A TUI és Gulet programfüzetekben feltüntetett repülős ajánlatok közül a maldív-szigeteki, az egyiptomi és a kanári- szigeteki programok budapesti indulású charterekkel, a máltaiak menetrend szerinti járatokkal szerepelnek. A mauritiusi és dubai menetrend szerinti repülős utak szintén fővárosunkban kezdődnek, de tartalmaznak egy bécsi átszállást. A Tunisair menetrendi módosítása miatt Tunéziát az idén nem Budapestről, hanem Bécsből menetrend szerinti járatokkal programozza a társaság. A prospektusban szereplő információkkal ellentétben mindössze egy időpontra kínálnak törökországi programokat, mivel a katalóguszárás után kapták a hírt, hogy a chartergépet bérlő gazda mégsem kínálja télen Antalyát. Az egyetlen dátumra viszont egy teljes gépet indít a Magyar TUI saját utasai számára. Kubába, Dominikára, Mexikóba, Jamaicába és Egyiptomba bécsi indulással kínál chartereket az utazásszervező cég, amelynek honlapján különféle előfoglalási konstrukciókkal már foglalhatók téli programjai. A társaság új profilként bevezette a repülőjegy-értékesítést TUI- és nem TUI-partnerek számára egyaránt. Az új üzletág online repülőjegy-foglalási rendszert is kínál, amelyet a viszonteladók és az utasok ingyen vehetnek igénybe. A cég téli tervei között szerepel a második saját iroda megnyitása Budapesten, a honlap megújítása és a matricaként kiragasztható minőségi tanúsítványok kiosztása a hivatalos értékesítési partnerek és regisztrált alügynökök számára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.