A horvát főváros legforgalmasabb terén megrendezett wellness-turisztikai interaktív kiállítás "A víz, ami összeköt" kampány záró rendezvénye, ahol elsősorban gyógyfürdők és wellness-szállók, valamint az őszi-téli időszakhoz illeszkedve minőségi magyar borok és kézműves sajtok előállítói mutatkoznak be. A kampány a zágrábi magyar nagykövetség védnöksége alatt, a Magyar Turizmus Zrt. szakmai együttműködésével valósul meg.
Felmérések szerint a városlátogatásokon kívül egyre jelentősebb az egészségturizmus iránti kereslet: a horvátok mintegy 35 százalékát a wellness motiválja magyarországi utazásra. A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben kezdte meg a marketing tevékenységet az új piacokon, így a déli szomszédos országokban, köztük Horvátországban is. Ennek eredményeként 2012 első hét hónapjában 20 százalékkal bővült a horvát vendégéjszakák száma a tavalyi év ugyanezen időszakához képest. Január és július között a horvát turisták összesen 40 ezer vendégéjszakát töltöttek Magyarországon - tájékoztatta az MTI-t Tomka Emese, a Magyar Turizmus Zrt. nemzetközi piacfejlesztési menedzsere a zágrábi kiállításon.
Forrás: MTI