Magyarázatot kér a magyar nyelvű utazási plakátért a szlovák minisztérium

Egy felvidéki utazási iroda magyar nyelven megjelentetett óriásplakátjai miatt - a szlovák államnyelvtörvényre hivatkozva - magyarázatra szólította fel a reklám megrendelőjét a szlovák kulturális minisztérium.

Az esetről csütörtökön tájékoztatta az MTI-t az ügyben érintett vállalkozás, a dunaszerdahelyi Exit Travel Club ügyvezetője, Takács Krisztián, aki a történteket zaklatásnak, a hivatkozott törvényt pedig rossznak tartja.

Az ügy előzménye, hogy az utazási iroda az idény nyáron olyan hirdetéseket jelentetett meg a többségében magyarok lakta Csallóközben általuk bérelt óriásplakátokon, amelyeken a reklámszöveg csak magyar nyelven szerepelt.

Ezeket az időközben a hirdetés lejárta miatt már a reklámfelületről levett óriásplakátokat kifogásolta a szaktárca, amely a vállalkozónak küldött levelében rámutat a hatályos államnyelvtörvény vonatkozó előírásaira, és ugyanakkor magyarázatot követel a rendelkezések be nem tartása miatt.

A hatályos szlovák államnyelvtörvény kimondja, hogy a nyilvánosság tájékoztatására szolgáló feliratokat, így a reklámfeliratokat is, szlovák nyelven kell megjeleníteni, és amennyiben más nyelvű szöveget is tartalmaznak, az csak az államnyelvű felirat után, hasonló vagy kisebb betűmérettel kerülhet feltüntetésre. Az államnyelvtörvény jelenlegi verziója 2011 márciusa óta hatályos, azt Iveta Radicová kormánya módosította.

Az új jogszabály ugyan némileg enyhített a szabályok megsértése miatt kiszabható bírságok mértékén, és az akkori kormány álláspontja szerint szűkítette azok kiszabásának lehetőségeit, ugyanakkor megtartotta azokat. Ezért, s a törvény néhány, többféleképpen is értelmezhető megfogalmazásáért a jogszabályt, főként magyar részről sok bírálat érte.

"Magáncégként a lehető leghatékonyabb módon akartuk megszólítani a célközönségünket, s ez ebben a régióban a magyar feliratú óriásplakátokat tette indokolttá" - mondta az eset kapcsán Takács Krisztián.

Hozzátette: bár zaklatásnak tartják a kulturális minisztérium felszólítását, záros határidőn belül választ adnak arra. Hangsúlyozta: magyar anyanyelvű célközönségüket a jövőben is magyarul fogják megszólítani.

Berényi József, a Magyar Közösség Pártjának (MKP) elnöke az esetet újabb bizonyítéknak tartja arra, hogy a szlovák államnyelvtörvény a két évvel ezelőtt megvalósított változtatások ellenére is rossz, a megfélemlítés eszközeként szolgál, és mint ilyet, mihamarabb hatályon kívül kellene helyezni.

"Szomorúan tapasztalhatjuk, hogy ez a Most-Híd képviselői által is megszavazott törvény lehetőséget ad arra, hogy feljelentések alapján vállalkozókat és önkormányzatokat zaklassanak a hatóságok" - mondta az MKP politikusa. Hozzátette: tudomásuk szerint egyáltalán nem egyedi esetről van szó, hasonló ügyben már több felvidéki magyar önkormányzat is kapott magyarázatot követelő levelet a szlovák kulturális tárcától.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.