Magyarország a londoni WTM-en

Magyarország a londoni WTM-en

Ismét megnyitotta kapuit a világ egyik legjelentősebb szakmai kiállítása, a londoni World Travel Market (WTM), melynek 2012-ben, november 5. és 8. között, a londoni ExCeL stadion ad otthont. Az idén 33. alkalommal megrendezett szakmai seregszemlén közel 48 ezer szakember – döntéshozók, turisztikai szervezetek, szolgáltatók, a turisztikai média, valamint a szakoktatás képviselői – találkozhat egymással a világ minden tájáról. A Magyar Turizmus Zrt. szervezésében hazánk is felvonultatja turisztikai kínálatát, a felszín alatti vízkincsünket középpontba állító nemzeti standon, mely korábban már több nemzetközi vásáron is elismerésben részesült.

A világ egyik legrangosabb vásárán hazánk turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt. 17 társkiállítóval együtt képviseli. A mintegy 190 m2-es stand látványelemei, hazánk vízkincseinek fókuszba helyezésével irányítják a látogatók figyelmét Magyarországra. A különleges megjelenést idén új attrakciók is gazdagítják a folyamatos technológiai megújulás jegyében, ami a világrendezvény központi témája is egyben. A vendégeknek alkalmuk nyílik két – külön erre az eseményre kifejlesztett – különleges, táblagépen játszható játékkal is megismerni hazánk turisztikai attrakcióit. A memóriajáték különböző turisztikai termékekre (Budapest, Balaton, Spa és Wellness, hungarikumok, kastélyok és várak), a puzzle játék pedig a 9 hazai turisztikai régió jellegzetes vonzerőire épül. A sikeres játék után megjelenő QR kód leolvasásával a játékos letölthet egy fényképes leírást az adott régióról, illetve turisztikai termékről, mellyel tovább gyarapíthatja ismereteit Magyarország sokszínű kínálatáról. Hagyományos attrakcióként hazánk bor és gasztronómiai kincseiből csipegethetnek a látogatók egy gourmet sarokban, ahol a szervezők borkóstolóval és libamájfalatkákkal várják az érdeklődőket.
Magyarország nagyszabású turisztikai megjelenésének alkalmából a WTM-en részt vesznek a Magyar Turizmus Zrt. vezetői, Denéné Tóth Marianna vezérigazgató, Horváth Gergely turisztikai vezérigazgató-helyettes, Maráczi Gábor stratégiai- és marketingigazgató, valamint Mező Ildikó, az MT Zrt. londoni képviseletének vezetője, akik nemzetközi marketing- és médiaügynökségekkel, utazásszervezőkkel és más szakmai partnerekkel folytatnak tárgyalásokat stratégiai marketing- és média-együttműködések, továbbá MICE rendezvények témájában. Az elmúlt évek gyakorlatának megfelelően, a magyar nemzeti standon tartották azt a hivatalos ünnepi fogadást, amelynek keretében a magyar szakma látta vendégül a világ minden részéből érkező szakmai partnereit egy kötetlen beszélgetésre, a kiállítás első napján.
Másnap, november 6-án, az MT Zrt. vezetői látogatást tesznek a román nemzeti standon, ahol többek között a román turisztikai államtitkárral folytatnak megbeszélést.
Az üzleti tárgyalások lebonyolítása mellett, a társaság vezetői sajtóinterjúkat is adnak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.