Magyarország jó hírét viszik…

Magyarország nemzetközi piacokon való népszerűsítése érdekében az MT Zrt. idén is nagy hangsúlyt fektet a külföldi média és a szakma képviselői részére szervezett tanulmányutakra. A turisztikai szakemberek és nemzetközi újságírók így személyesen szerezhetnek átfogó képet hazánk aktuális kínálatáról. A tevékenység sikerét bizonyítja, hogy az elmúlt két évben megvalósult tanulmányutak nyomán megjelent cikkek és tudósítások hírértéke elérte a 6 milliárd forintot.

A napokban is számos rangos külföldi médium képviselői és vezető turisztikai szakemberek látogatnak/látogattak hazánkba. 

Március 30-ig forgat nálunk a "Good Morning Kuwait" TV csatorna stábja, hogy Kuvait legnézettebb utazási magazinja számára készítsen felvételeket. Az egész Öböl-menti térségben fogható magazinban – amely reggelenként, 5 perces részekben mutat be egy-egy úti célt – áprilistól Magyarországot tűzik műsorra. Az interjúkkal színesített bejátszások az egészségturisztikai lehetőségeket és a luxust középpontba állítva Budapest és környékére, valamint a Balaton régióba kalauzolják majd el a nézőket. A Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal segítette a stáb programjának szervezését, hogy Magyarország ismertsége növekedjen az egyik leggazdagabb Öböl-menti országban, és ezáltal a vendégéjszakák száma is emelkedjen ebből a relációból a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken.

Magyarország az olasz RAI3 közszolgálati TV csatorna vasárnaponként legnézettebb utazási magazinjában is hamarosan „adásba kerül”, ehhez készít felvételeket március 29. és április 5. között egy kétfős stáb. A kifejezetten a magyarországi Sissi emlékhelyekre és gyógyfürdőinkre koncentráló munkájuk eredményét az Alle Falde del Kilimangiaro c. műsorban vetítik majd le, várhatóan 1,5-2 millió fős nézettség mellett.

Az MT Zrt. a közelmúltban a Wondering Chef stábját is meghívta egy magyarországi kóstolóra, amelynek nyomán hazánkat hamarosan Kína legnagyobb utazási csatornája mutatja majd be a gasztronómián keresztül. A magyar kulináris élet és a trendek foglalkoztatták a lengyel Czas Wina magazin főszerkesztőjét is, aki fotósával együtt érkezett Budapestre az MT Zrt. szervezésében. A bor és gasztronómiai kincseink mellett fővárosunk híres fürdői, valamint sokszínű kulturális kínálata is terítékre került annak a spanyol újságíró házaspárnak a programjában, akik a "60 y más" című, aktív nyugdíjas korosztályhoz szóló folyóirat megbízásából készítenek cikket Budapestről. A fővárosról és környékéről készít cikket az osztrák Pannorama lifestylemagazin újságírója, aki fotósa kíséretében szintén a hónap során gyűjtött magyarországi élményanyagokat. Az MT Zrt. meghívására továbbá Budapesten tölt pár napot a Society of American Travel Writers (Amerikai Utazási Írók Társasága) egyik tagja, Barry Winiker szabadúszó fotós is, aki városlátogatás témában készít képeket.

Hazánk turisztikai kincsei ezen kívül „fedélzetre is szállnak”. A magyar főváros májusban a legnagyobb portugál légitársaságnál, a TAP valamennyi járatán a figyelem középpontjába kerül, méghozzá a hónap úti céljaként. A TAP fedélzeti magazinjának, az UP-nak a főszerkesztője, Patricia Brito és fotósa március 29-től egy héten át tanulmányozza fővárosunkat az MT Zrt. szervezésében. A magyar főváros kávézóiról, fürdőiről és kulturális kincseiről gyűjtött tapasztalatokat márciusban az Air Berlin Magazin újságírója is annak érdekében, hogy a 430.000 példányban (elérés: 2 millió/hó) megjelenő lap május-júniusi számában hitelesen mutassa be a város szépségeit, népszerűsítve ezzel a légitársaság napi gyakoriságú Budapestre irányuló járatait.

A különböző légitársaságok és az MT Zrt. közös szervezésű tanulmányútjainak eredményeként is számos külföldi média-megjelenés születik hazánkról. A közelmúltban ismerkedett meg a Budapesti Tavaszi Fesztivál színes programkavalkádjával a Lübecker Nachrichten, a tripNavigator, a DuMontreise, a Lübecker Wochenspiegel, a Reise&Preise és a Die Lokale újságírója is.

A Leeds Bradford – Budapest járatot és ezáltal Magyarország turisztikai kínálatát ismerheti meg a Lancashire Evening Post, a Manchester Evening News, a Bradford Telegraph & Argus, a Yorkshire Evening Post és a Hull Daily Mail újságírója. Cikkeik nyomán várhatóan számos brit utazó kap kedvet egy magyarországi utazáshoz.

A Magyar Turizmus Zrt. központi tanulmányútjai mellett, folyamatosan zajlanak a társaság külképviseletei által szervezett tanulmányutak is, amelyekről hírleveleinkben rendszeresen beszámolunk.

A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben 327 külföldi tanulmányút keretében 640 fő újságírót, 335 főt forgatócsoport/fotós képviseletében, 1895 fő turisztikai szakembert és utazási szakembert fogadott. A tanulmányutak jelentőségét mutatja, hogy az elmúlt két évben megvalósult utak nyomán megjelent cikkek és tudósítások hírértéke elérte a 6 milliárd forintot.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.