A napokban is számos rangos külföldi médium képviselői és vezető turisztikai szakemberek látogatnak/látogattak hazánkba.
Március 30-ig forgat nálunk a "Good Morning Kuwait" TV csatorna stábja, hogy Kuvait legnézettebb utazási magazinja számára készítsen felvételeket. Az egész Öböl-menti térségben fogható magazinban – amely reggelenként, 5 perces részekben mutat be egy-egy úti célt – áprilistól Magyarországot tűzik műsorra. Az interjúkkal színesített bejátszások az egészségturisztikai lehetőségeket és a luxust középpontba állítva Budapest és környékére, valamint a Balaton régióba kalauzolják majd el a nézőket. A Magyar Turizmus Zrt. azzal a céllal segítette a stáb programjának szervezését, hogy Magyarország ismertsége növekedjen az egyik leggazdagabb Öböl-menti országban, és ezáltal a vendégéjszakák száma is emelkedjen ebből a relációból a magyarországi kereskedelmi szálláshelyeken.
Magyarország az olasz RAI3 közszolgálati TV csatorna vasárnaponként legnézettebb utazási magazinjában is hamarosan „adásba kerül”, ehhez készít felvételeket március 29. és április 5. között egy kétfős stáb. A kifejezetten a magyarországi Sissi emlékhelyekre és gyógyfürdőinkre koncentráló munkájuk eredményét az Alle Falde del Kilimangiaro c. műsorban vetítik majd le, várhatóan 1,5-2 millió fős nézettség mellett.
Az MT Zrt. a közelmúltban a Wondering Chef stábját is meghívta egy magyarországi kóstolóra, amelynek nyomán hazánkat hamarosan Kína legnagyobb utazási csatornája mutatja majd be a gasztronómián keresztül. A magyar kulináris élet és a trendek foglalkoztatták a lengyel Czas Wina magazin főszerkesztőjét is, aki fotósával együtt érkezett Budapestre az MT Zrt. szervezésében. A bor és gasztronómiai kincseink mellett fővárosunk híres fürdői, valamint sokszínű kulturális kínálata is terítékre került annak a spanyol újságíró házaspárnak a programjában, akik a "60 y más" című, aktív nyugdíjas korosztályhoz szóló folyóirat megbízásából készítenek cikket Budapestről. A fővárosról és környékéről készít cikket az osztrák Pannorama lifestylemagazin újságírója, aki fotósa kíséretében szintén a hónap során gyűjtött magyarországi élményanyagokat. Az MT Zrt. meghívására továbbá Budapesten tölt pár napot a Society of American Travel Writers (Amerikai Utazási Írók Társasága) egyik tagja, Barry Winiker szabadúszó fotós is, aki városlátogatás témában készít képeket.
Hazánk turisztikai kincsei ezen kívül „fedélzetre is szállnak”. A magyar főváros májusban a legnagyobb portugál légitársaságnál, a TAP valamennyi járatán a figyelem középpontjába kerül, méghozzá a hónap úti céljaként. A TAP fedélzeti magazinjának, az UP-nak a főszerkesztője, Patricia Brito és fotósa március 29-től egy héten át tanulmányozza fővárosunkat az MT Zrt. szervezésében. A magyar főváros kávézóiról, fürdőiről és kulturális kincseiről gyűjtött tapasztalatokat márciusban az Air Berlin Magazin újságírója is annak érdekében, hogy a 430.000 példányban (elérés: 2 millió/hó) megjelenő lap május-júniusi számában hitelesen mutassa be a város szépségeit, népszerűsítve ezzel a légitársaság napi gyakoriságú Budapestre irányuló járatait.
A különböző légitársaságok és az MT Zrt. közös szervezésű tanulmányútjainak eredményeként is számos külföldi média-megjelenés születik hazánkról. A közelmúltban ismerkedett meg a Budapesti Tavaszi Fesztivál színes programkavalkádjával a Lübecker Nachrichten, a tripNavigator, a DuMontreise, a Lübecker Wochenspiegel, a Reise&Preise és a Die Lokale újságírója is.
A Leeds Bradford – Budapest járatot és ezáltal Magyarország turisztikai kínálatát ismerheti meg a Lancashire Evening Post, a Manchester Evening News, a Bradford Telegraph & Argus, a Yorkshire Evening Post és a Hull Daily Mail újságírója. Cikkeik nyomán várhatóan számos brit utazó kap kedvet egy magyarországi utazáshoz.
A Magyar Turizmus Zrt. központi tanulmányútjai mellett, folyamatosan zajlanak a társaság külképviseletei által szervezett tanulmányutak is, amelyekről hírleveleinkben rendszeresen beszámolunk.
A Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben 327 külföldi tanulmányút keretében 640 fő újságírót, 335 főt forgatócsoport/fotós képviseletében, 1895 fő turisztikai szakembert és utazási szakembert fogadott. A tanulmányutak jelentőségét mutatja, hogy az elmúlt két évben megvalósult utak nyomán megjelent cikkek és tudósítások hírértéke elérte a 6 milliárd forintot.