A Sapporo, Sendai, Shizuoka, Yokohama, Nagoya, Kobe, Fukuoka, Oszaka és Naha állomásokat érintő szakmai rendezvénysorozat helyszínenként 30-40 fős közönséget vonz, és az eddigi tapasztalatok alapján élénk érdeklődés mutatkozik hazánk iránt.
Mint ismeretes, a Magyar Turizmus Zrt. 2011 júliusától Budapestről koordinálva látja el a japán piacra irányuló marketingtevékenységét, a Nemzetközi Értékesítés Ösztönzés Igazgatóság vezetésével. Az MT Zrt. külpiaci tevékenységét a szigetországban Katsuta Motoji segíti a társaság munkatársaként. A japán turisztikai piacon folytatott tevékenység részeként áprilistól megújult formában indul újra az MT Zrt. japán weboldala, továbbá havi 2-3 alkalommal, 300 szakmai címre kiküldött hírlevélben is tájékoztatja a turisztikai szakma és a média képviselőit az aktuális turisztikai kínálatról a társaság.
A japánok körében Magyarország általános megítélése jó, és továbbra is népszerűek a régiónkba irányuló körutak, amelyek Bécset, Prágát és Budapestet mutatják be. Turisztikai szempontból továbbra is Budapest az első és egyetlen attrakció, amelyen keresztül a világörökségünk, a századvégi hangulat, a kávéházak és a magyar kultúra kerül bemutatásra. A fő termék mellett ismert még a dunai látkép, paprikás ételeink és a herendi porcelán is.
A KSH előzetes statisztikai adatai szerint 2011-ben több mint 132.000 japán vendégéjszakát regisztráltak a hazai kereskedelmi szálláshelyeken.