A kisfilmek leadási határideje május 31., így bőven van még idejük nevezni azoknak, akik úgy érzik érdekesen, színesen és persze utazásra csábítóan tudják bemutatni hazánk – gasztronómiai, komoly- és könnyűzenei, folklór és őszművészeti – fesztiválkínálatát. A filmeket egy perc időtartamban kell elkészíteni mobiltelefonnal, vagy fényképezőgéppel. A lényeg, a kreativitás! A pályamunkákat neves szakmai zsűri bírálja majd el.
A vírusfilmeket az alábbi öt kategóriában lehet nevezni:
- Gasztronómia
- Komolyzene
- Könnyűzene
- Folklór, népművészet
- Összművészet
A pályázatra háromfős csapatok jelentkezését várják, olyanokét, akik szívesen öntik élményeiket képi formába, osztják meg gondolataikat a hazai fesztiválokkal kapcsolatban. Sas István, reklámfilm rendező, a zsűri tagjaként azt üzenete a nevezőknek, hogy éljenek a szabadságukkal és csak saját ösztöneikben bízzanak! „Kiszámíthatatlan, hogy mitől lesz jó egy vírusfilm. Attól, hogy sok-sok ember talál benne olyasmit, amit szívesen továbbít másoknak. Vagy azért, mert nagyon provokatív, vagy azért, mert jelezni akarja, hogy neki ez tetszik, vagy azért, mert örömet akar szerezni, vagy azért, mert bennfentesnek akar látszani. Vírusfilmet nem lehet "gyártani"! Az csak utólag derül ki az egerek kattanásaiból, hogy működik-e a "fertőző hatás". Vigyázat! - a felhasználók "immunrendszere" már elég fejlett!”
Román Balázs, a Kreatív Online főszerkesztője szerint is egy vírusfilm alapvető kritériuma az egyediség, és kreativitás. „Egy vírusfilm akkor működik, ha az üzenetet úgy sikerül megfogalmazni, ahogyan korábban senki nem tette, tehát valami miatt a film érdekes. Rendkívül szubjektív, hogy mivel érheti ezt el egy kisfilm, lehet humoros, meghökkentő, de ami igazán fontos, az az ötlet, az újszerű megfogalmazás.” Román Balázs kiemelte még a vírusfilm kivitelezését is. „Egy homályos kép elronthatja az élményt. A mozifilmek és reklámok korában már hozzá vagyunk szokva a minőséghez. Persze nem tökéletességet várok el a pályázóktól, de némi odafigyelést a képi megjelenítésre igen”.
Sas István, a képi megoldásokkal kapcsolatban kijelentette, hogy legszívesebben rettentő szokatlan dolgokat szeretne látni. Arra a kérdésre, hogy pontosan mire gondol, úgy fogalmazott: „Ha tudnám, pontosan mit akarok látni, akkor neveznék – és nem a zsűriben ülnék!”
A kisfilmek elbírálásában az alábbi zsűri működik közre: Damjanich Nebojsa, online marketing szakember, Kandikó József, a MÜTF rektora és a Magyar Marketing Szövetség alapító tagja, Kaizer Gábor, Revision képviseletében, Bukovinszky Béla, a Magyar Fesztivál Szövetség elnökségi tagja, Novák Péter, kultúrmunkás, Lévai Balázs, a Dob+Basszus főszerkesztője, Román Balázs, a Kreatív online főszerkesztője, Sas István reklámfilm rendező, Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója és Mikulás Ferenc, a Kecskeméti Animációs Filmfesztivál igazgatója.
A Fesztiválok Évének eseményeit nemcsak a vírusfilmek, hanem a napokban útjára induló országos fesztivál előadás sorozat és campus road-show is népszerűsíti. A fesztivál road-show ellátogat számos hazai felsőoktatási intézménybe, köztük Budapestre, Nyíregyházára, Békéscsabára, Kecskemétre és Debrecenbe is. A road-show programjaiban azokat a fiatalokat jutalmazzák, akik fesztivál mindenevők, azaz a leginkább tájékozottak hazánk gasztronómiai, folklór és zenei fesztiváljaival kapcsolatban. A program keretében ételkóstolók, quiz játékok és eddig soha nem látott fesztivál filmek is bemutatásra kerülnek. További információk: www.meseonline.hu/virusfeszt és www.itthon.hu. (Magyar Turizmus Zrt.)