A Német Turisztikai Hivatal (DZT) a 39. GTM vásárt a Stuttgart-Marketing GmbH-val és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH-val közösen szervezi meg. „A GTM Németország legfontosabb B2B-platformja: ezen a minőségi fórumon találkozhatnak egymással a német szolgáltatók és a világ Key Account menedzserei, hogy nemzetközi szinten optimálisan értékesítsék Németországot mint úti célt” – hangsúlyozza Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke.
A rendezvény lehető legszélesebb körű kommunikációja érdekében a DZT idén is jelen lesz a közösségi csatornákon, mint például a Twitteren, a Foursquare-en és a Storify-on.
A nemzetközi résztvevők felkészülnek
A Germany Travel Mart™ (GTM) a nemzetközi utazási szakma határidőnaplójában az egyik legfontosabb esemény, évente más németországi város és régió rendezi meg. A GTM partnerei értékesítési platformként kezelik a Germany Travel Mart™ workshopot, hogy bemutassák kiemelkedő kulturális és turisztikai kínálatukat a Key Account menedzsereknek és a terjesztőknek. A rendezvény három napja alatt Stuttgartban kereken 620 nemzetközi vásárló és 38 ország újságírója szerez információkat a több mint 350 németországi szolgáltatótól a hotelszakma, a beutaztatás, a közlekedés újdonságairól, illetve a regionális turisztikai szervezetektől Németországról. A legnépesebb delegáció 119 résztvevővel Délnyugat-Európából érkezik, Ázsiát 118-an, míg Északnyugat-Európát 107-en képviselik. Ezen felül Délnyugat-Európából 98 szakmai látogató, Délkelet-Európából 94 és Amerikából/Izraelből 80 vendég utazik a stuttgarti rendezvényre.
A 39. GTM Germany Travel Mart™ Stuttgartban
„Nagyon örülünk, hogy 1988 és 2002 után ismét otthont adhatunk a GTM-nek. Stuttgart nagyvárosi régiója az elmúlt években igazán dinamikus fejlődést mutat. Ezt a GTM ideje alatt minden kétséget kizáróan bebizonyítjuk vendégeinknek, és így optimálisan értékesíthetjük régiónkat” – magyarázza Armin Dellnitz, a Stuttgart-Marketing GmbH és a Regio Stuttgart Marketing- und Tourismus GmbH ügyvezetője. A GTM szervezésében a régió több kiemelt turisztikai helyszíne is részt vesz: így például szombaton a nemzetközi vendégeket az Új Kastélyban (Neues Schloss) fogadják. A vendéglátói est helyszíne a stuttgarti Mercedes Benz-múzeum, míg a nemzetközi sajtókonferencia a Porsche-múzeumban kerül megrendezésre – ez a két helyszín kiválóan reprezentálja Stuttgartot, az automobil régióját. A megnyitó ünnepség a szomszédos Ludwigsburg kastélyparkjában lesz, az ezt követő ismerkedő vacsorára pedig a Ludwigsburg barokk kastélyban kerül sor.
Zöld rendezvény
A 2013-as stuttgarti GTM Germany Travel Mart™ az előző, lipcsei rendezvényhez hasonlóan szintén a fenntarthatóság mottója alatt áll. A DZT partnerével, a mygreenmeeting.de-vel közösen átfogó akciókatalógust állított össze a GTM környezeti forrásokat kímélő megvalósítása érdekében. Így a DZT például nagy hangsúlyt helyez a környezetkímélő mobilitásra, a vasúttal és a tömegközlekedési eszközökkel történő utazásra. Az ételek és italok terén zömében bio-tanusítvánnyal ellátott és fair trade termékek kerülnek felhasználásra. A stuttgarti vásárcsarnok (Messe Stuttgart) és az intézménybe integrált kongresszusi központ ezen felül 2012 végén csatlakozott a „fairpflichtet” szakmai kódexhez.
Középpontban a B2B workshop
A beutaztató turizmus világszerte legnagyobb B2B-vásárának középpontjában a kétnapos workshop áll, amely idén a stuttgarti vásár és kongresszusi központ területén kerül megrendezésre. A német szolgáltatók itt mutathatják be a nemzetközi vásárlóknak termékeiket és szolgáltatásaikat. A kiegészítő „Educational Programme” áttekintést nyújt a vásárlóknak a németországi utazások értékesítését elősegítő akciókról és tevékenységekről – így például a Lufthansa vagy a Deutsche Bahn legújabb ajánlatairól is. Stuttgart, a vendéglátó és a környező régió egy szemináriumon összefoglaltan mutatja be legújabb programját és ajánlatait a szakmának. A workshop napjain a résztvevőknek különböző BlogSpotok és BlogDatingek alatt nyílik alkalmuk az aktuális tematikus év megismerésére, illetve meggyőződhetnek a blogolás növekvő jelentőségéről az utazási szakma számára. Emellett bemutatkoznak az úticél Németország számára fontos minőségi jelzőként funkcionáló UNESCO világörökségi helyszínek és Németország, mint a fenntartható zöld rendezvények ideális helyszíne is. A workshop ideje alatt a válogatott nemzetközi újságírók különböző programokon ismerkedhetnek meg Stuttgart és környéke sokszínű kínálatával.
Keretprogram mutatja be Németország ezer arcát
A rendezvényt megelőző különböző szakmai túrák alatt a résztvevők a GTM előtt megismerkedhetnek az úticél Németország ezer arcával. A nemzetközi vásárlók hét túra közül választhattak UNESCO-világörökségek, Német meseút, Vidéki tájak és fenntarthatóság, Ifjúsági utazások, Luther, Egészség és wellness, illetve akadálymentes utazás témakörben. Az újságírók számára rendezett szakmai utak központi témája az UNESCO-világörökségek és a németországi tematikus útvonalak.
A 40. GTM Germany Travel Mart™ 2014-ben Brémában lesz.