Hamarosan elindult a Magyar Nemzeti Légitársaság megőrzéséért nevű civil mozgalom, de hiába fogott gyűjtésbe, máig nem alakult meg a Magyar Nemzeti Légiforgalmi Vállalat (Manlév). Létrejött a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) is, és bár a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) több ízben kifejtette, hogy gondolkodnak egy új, „Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásán”, az ügyben előrelépés nem történt.
A Malért kockázati tőketársaságok bevonásával képzelte el a Bluenose Airways-nek keresztelt vállalat létrehozását. Április közepén még javában az új légitársaság szakmai szempontrendszerének összeállításán dolgoztak, hogy aztán alig 10 napra rá belső konfliktusoktól terhelve, átalakulás előtt a Malértnek még a honlapja is megszűnjön.
Míg a Bluenose józanabbnak tűnő kezdeti 10- 12 gépes flottával indult volna, addig a nemrég újra előkerült HWA, Hungarian World Airways maga a nagyot álmodni merés netovábbja. A meglehetősen egyszerű megjelenésű és akadozó angolságú honlapon egy külsejében vegyes érzelmeket kiváltó, de annál ambiciózusabb flotta szerepel; széles törzsű A330-asok és A340-esek. Ezekbe bőven belefér a hosszú távú járatokon a turista osztályon ígért utasonkénti 55 kilós csomagkeret. Természetesen érdekelt volna minket, hogy mindezt miből és hogyan, de kérdéseinkre választ többszöri megkeresésünkre sem kaptunk, sem szóban, sem írásban. A HWA még el sem indult, de első üzleti évének végére már 10 milliós, 90 százalékban átszálló utasforgalommal kecsegtet, mely első évében akár még egy öbölbeli légitársaságnak is becsületére válna. A cég első embere, Csíky L. László tavaly szeptemberben a HVG-nek várhatóan 6-800 millió dolláros hitelről számolt be Eközben a „magyar” fapados Wizz Air megpróbál a Malév romjain előrejutni, jelentős kormányzati hátszéllel. Kijevet és Tel-Avivot már megszerezték, Moszkva és Isztambul meghódítása azonban nehezebb diónak tűnik.
„A Malév hungarikum volt. Aki a légitársaság repülőgépének fedélzetére lépett, Magyarországon érezhette magát, a magyar vendégszeretettel, magyaros konyhával és jó borokkal” - hangzott el a 2012. február 13-i menet apropóján. Hungarikum volt. Megszűnt, és ezzel egy csepp Magyarország is eltűnt örökre.