A Virgin Galactic által fejlesztett űrrepülőgép egyelőre nem önerőből repült, a közel háromórás úton végig a szállítógépén maradt. A Mojave-sivatag feletti teszten elsősorban a gép aerodinamikai tulajdonságaira voltak kíváncsiak a fejlesztők, mivel ez a gép teljesen új koncepció alapján készült, így a formát és a szerkezetet most próbálták ki először élesben. A fejlesztések vezetője, Burt Rutan szerint a próbarepülés nagy jelentőségű nap volt a fejlesztő cégek, a Rutan vezette Scaled Composites és a Virgin életében. Sir Richard Branson, a Virgin alapítója hozzátette, hogy minden rendben ment a teszten. „Nem volt meglepetés, minden jól ment a repülés során” –nyilatkozta Branson. A teszt 2 óra 45 percig tartott, ezalatt 13716 méter volt a legnagyobb elért magasság.
A következő évben további fejlesztések és próbák következnek, melyek során a következő nagy lépés az lesz, hogy a WhiteKnightTwo nevű hordozógépről leválik az Enterprise fantázianevű űrrepülő, és először vitorlázva, majd saját motorjait használva marad a levegőben. A SpaceShipTwot 2009 decemberében mutatták be a nagyvilágnak. Az űrhajó a tervek szerint 15 kilométeres magasságban válik le a WhiteKnightTwo szállítógépről, majd ezután saját rakétahajtásával jut fel az űrbe, 110 kilométeres magasságba. A gép nagyjából öt percig lesz képes ilyen magasságban tartózkodni. A repülő belsejében szabadon lebeghetnek azok az utasok, akik befizetik a kétszázezer dolláros jegyárat – ennyi pénzből 125 ezer BKV-jegyet lehetne venni.
A SpaceShipTwo majdnem kétszer akkora, mint elődje; a SpaceShipOne volt az első magánfejlesztésű repülő, amely 2004-ben elérte a Nemzetközi Repülő Szövetség által megadott, 100 kilométeres űrhatárt (azóta már múzeumba került). Az Enterprise projekt nemcsak arra terjed ki, hogy több tehetős turista átélhesse a súlytalanságot és fentről lássa a Földet, hanem a fejlesztők távlati tervei szerint megalkotja a világűrt érintő, egyik helyszíntől a másikra szállító, a hagyományos repülőnél gyorsabb utazások alapját is. (Index)