A kötet összeállítását megalapozó kutatás előkészítésében és lebonyolításában, valamint a tanulmány elkészítésében az ETC kutatói csoportjának tagjaként aktív részt vállalt a Magyar Turizmus Zrt. is.
A márkázás vagyis a branding az elmúlt években a turisztikai szakértők körében gyakran említett témává vált. A világ turisztikai térképén napról-napra „megjelenő” desztinációk számára kiemelten fontos a versenytársaktól való megkülönböztetés. A branding egyik legismertebb nemzetközi szakértője, Simon Anholt bevezetőjével fémjelzett kézikönyv ötödik az ETC és a UNWTO együttműködésében elkészült legjobb gyakorlatok kézikönyvek sorában.
A márkázási kézikönyv az elméleti háttér mellett számos esettanulmánnyal segíti a szakembereket. A kézikönyv célja, hogy a stratégiai tervezés és az operatív munka során egyaránt hasznos információkkal, lépésről-lépésre – a márka megalkotásától a márka hatásainak méréséig – támogassa a turisztikai desztinációk márkázásban érintett döntéshozóit.