Medical wellnessről, selfnessről a Spa&Wellness-en

November 6-8. között hazánk egészségturisztikai kínálata kerül a középpontba a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban megrendezésre kerülő Spa&Wellness Egészség, Turizmus és Életmód kiállításon.

2009. november 6-8. között nyolcadik alkalommal rendezik meg a Spa&Wellness Egészség, Turizmus és Életmód kiállítást a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban. A kiállítással egy időben Hó-Show+ Sport, Kaland és Élmény Napokkal is várják a látogatókat, hazánk egyetlen téli sportokkal kapcsolatos kiállításának keretében. Harmadikként csatlakozik idén a kiállítási csokorhoz az Equifest Nemzetközi Lovas Fesztivál és Kiállítás, amely a lovasszakma teljes körű bemutatkozásának teremt fórumot.

A Spa&Wellness kiállítás első napján szakmai előadássorozattal várják az érdeklődőket, amelynek keretében számos, az egészségturizmus területén jártas szakember tart prezentációt. A rendezvényen az MT Zrt.-t Szűcs Balázs, a Társaság vezérigazgató-helyettese képviseli, aki a Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketingtevékenységéről tart előadást. A konferenciaprogram részeként szó lesz továbbá a medical wellnessről, a selfnessről, a teljes körű minőségbiztosításról és az egészségturisztikai munkaerő-piacról is. Az EHFA (European Health and Fitness Association) előadásában neves külföldi előadóktól kaphatnak képet az érdeklődők az európai fitnesz- és wellness-ipar lehetőségeiről és jövőjéről. A részletes program a www.spahungary.hu weboldalon található.

A nemzeti turisztikai marketingszervezet és a turisztikai régiók a Spa&Wellness kiállítás valamennyi napján képviseltetik magukat, kiadványokkal, turisztikai információkkal segítik az érdeklődőket úti céljuk kiválasztásában. A kiállítás népszerűsítésére a Zrt. nagyközönségi nyereményjátékot is indított a www.wellness.itthon.hu internetes oldalán, amelynek keretében minden 10. regisztráló ingyenes belépőjegyet kap a rendezvényre.

Hazánk gazdag egészségturisztikai kínálatára a nagyszabású eseményen kívül számos más eszközzel is felhívja az MT Zrt. a figyelmet külföldön és belföldön egyaránt. A Társaság egészségturisztikai kiadványai angol, német és lengyel nyelvi változatban jelennek meg, a regionális magyar nyelvű kiadványok mellett pedig október elejétől a Zrt. őszi-téli ajánlatokat tartalmazó „Egészségére!” című brosúrájából is tájékozódhatnak a felfrissülni vágyók. A nemzeti turisztikai marketingszervezet megújult egészségturisztikai tematikájú honlapja, a wellness.itthon.hu hamarosan ajánlatkérő funkcióval, orvosi menüponttal és betegség szerinti szolgáltató-keresővel is segíti az érdeklődőket. A honlap a magyaron kívül angolul, németül és oroszul is elérhető. A környező országokban továbbá az MT Zrt. road show-k, szakmai találkozók és tanulmányutak segítségével, belföldön pedig regionális akciókkal is népszerűsíti a magyar egészségturisztikai kínálatot. Az egészségturizmus kiemelt termékként szerepel a Magyar Turizmus Zrt. napokban bemutatott 2010. évi marketingtervében és a 2010-2012-es éveket felölelő marketingstratégiájában is, összhangban a 2013-ig szóló Országos egészségturisztikai stratégiával. Figyelembe véve Magyarország kedvező egészségturisztikai adottságait, a turisztikai szakma véleményére alapozva az MT Zrt. a témaévek sorát 2011-ben az Egészségturizmus Évével folytatja. (Magyar Turizmus Zrt.)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.