A pár két részletben – 160 és 535 font – fizette be az előleget. A fizetési ütemezés szerint foglaláskor 10, 12 héttel az esemény előtt 40%, majd az utolsó 6 hétnél a fennmaradó összeg fizetendő. Clifton döbbenten vette tudomásul, hogy az előleg visszautalására esélye sincs.
Hiába érvelt felesége váratlan halálával, a szálloda igazgatóját nem hatotta meg. Colin Mercer szerint ez a bevett eljárás, másrészt meg nem az ő hibájuk, hogy az esemény meghiúsult. Hozzátette: Cliftonéknak biztosítást kellett volna kötnie az előlegre, így hozzájutnának pénzükhöz. Elmondta: Cliftonék az egész földszintet kibérelték volna, amit nem könnyű kiadni. Ha mégis, akkor visszatéríthetnék a pénzt, de a helyiségeket nem kívánta senki sem azóta kibérelni – toldotta meg Mercer.
A felháborodott Clifton megfogadta, hogy soha többé nem tér vissza ebbe a szállodába, ahol bevallása szerint számos alkalommal megfordult. Hozzátette: az összes barátjának beszámol az esetről. A tájékoztatás ennél szélesebb körű lett, hiszen a MailOnline hírportál is megírta az esetet, illetve a Trip Advisor-ra is felkerült a történet. Utóbbi a szálloda igazgatóját különösen felbosszantotta.