Megjelent az MSZÉSZ januári Trendriportja

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége részletes elemzést jelentetett meg a 2021 januári kereskedelmi szálláshely-adatokról.

2021 januárjában a koronavírus járvány terjedésének megakadályozására tett hazai intézkedések – a határok lezárása, kizárólag üzleti, gazdasági, oktatási célból utazók fogadásának engedélyezése a hotelekben – és a nemzetközi utazási korlátozások a múlt év utolsó hónapjaihoz hasonlóan, rendkívüli mértékben csökkentették a hazai szállodák iránti bel- és külföldi keresletet. Emiatt az év első hónapjában a vendégéjszakák száma országos szinten 91,8%-kal, Budapesten 92,2%-kal, a Balatoni régióban 98%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 92%-kal maradt el a múlt évitől.

Határaink átmeneti lezárásának, az EU-n belüli, s egyéb utazási korlátozások következtében a külföldi vendégéjszakák száma országos szinten 94,2%-kal, Budapesten 96,9%-kal kisebb volt a tavalyinál.

A KSH nem tett közzé adatokat - a bizonytalan szállodai adatszolgáltatásra hivatkozva - a hotelek januári teljesítményét kifejező mutatószámokról. Ezek a szobafoglaltság, átlag szobaár és a REVPAR mutató.

2021 januárjában a hazai szállodák teljes bruttó forgalma csupán 2.533 millió Ft, összes szállásdíjbevétele 1.435 millió Ft volt. Az előbbi 91,9%-kal, az utóbbi 91,8%-kal maradt el a bázistól.

A KSH nem tett közzé adatokat a budapesti, illetve az egyes idegenforgalmi régiók szállodáinak januári bevételi adatairól sem.

Meg kell jegyezni azt is, hogy januárban a hazai szállodákból csupán 474 üzemelt a múlt évi 928-cal szemben.

A koronavírus járvány következében januárban a belföldi vendégéjszakák száma országos szinten 98,8%-kal, Budapesten 54,9%-kal, a fővároson kívüli szállodákban 92,8%-kal volt kisebb el a tavalyinál.

A januári 48,83 millió Ft SZÉP kártya forgalom 97,7%-kal maradt el a bázistól.

Idén januárban a 10 legnagyobb beutazó piacunk mindegyikéről csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. A visszaesés Németországból -86,5%, Romániából -92,1%, Ausztriából -93,1%, Olaszországból -95,8%, Koreai Köztársaságból -86,7%, Franciaországból -91,7%, Japánból -73,9%, Lengyelországból -87,6%, Egyesült Államokból -93,7% és az Egyesült Királyságból -97,4% volt.

A magyarországi szállodákban januárban regisztrált külföldi vendégéjszakák 83%-a Európából, 11,7%-a Ázsiából,  4,3%-a Amerikából, 0,9%-a Ausztráliából és Afrikából érkezett.

Az európai országokból 94%-kal, az Európai Unióból 92,5%-kal, Amerikából 93,7%-kal, Ázsiából 95,1%-kal csökkent a szállodai vendégéjszakák száma. Utóbbival kapcsolatban megjegyezzük, hogy a visszaesés Kínából 98,7%, Koreai Köztársaságból 86,7%, Japánból 73,9%, Izraelből 99,5% volt a múlt évihez képest.

Az STR adatai szerint idén januárban a Közép-kelet-európai régióban vizsgált 5 ország között a magyarországi szállodák REVPAR mutatója – a 2. legmagasabb – nettó 5,9€ (b.index: 13,1%) volt. Ugyanez Ausztriában 6,5€ (b.index: 10,1%), Lengyelországban 4,1€ (b.index: 12,6%), Szlovákiában 2,3€ (b.index: 5,8%), Csehországban 3,9€ (b.index: 10,1%), volt.



Ugyancsak az STR adatai szerint a vizsgált 5 Közép – kelet – európai ország fővárosai között a budapesti hotelek január havi REVPAR mutatója – 6€ (b.index: 12,9%) - lett a legmagasabb. Ugyanez Bécsben 5,6€ (b.index: 9,4%), Varsóban 4,6€ (b.index:11,5%), Prágában 3,5€ (b.index:8,4%), Pozsonyban 2,2€ (b.index: 5,8%) volt.

2021 januárjában Magyarországon nem nyílt új szálloda.

A részletes Trendriportot csatolmányként olvashatják.

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.