Megjelent az MT Zrt. legutóbbi kutatása

Ahogy azt a Turizmus Bulletin olvasóközönsége a korábbi években már megszokhatta, a szakmai folyóirat 2009 őszén ismét egy tematikus számmal jelentkezik, amelyben a 2010-re meghirdetett Fesztiválok Éve témaévvel kapcsolatos kutatási eredmények, statisztikák és egyéb fontos információk kerülnek górcső alá.

A tematikus kiadvány célja a hazai és nemzetközi fesztiválpiac jellemzőinek, sajátosságainak ismertetése mellett, – többek között – a magyarországi fesztiválszövetségek tevékenységének bemutatása is - tájékoztatta a Napi Turizmust a Magyar Turizmus Zrt.

  • A folyóiratban szereplő, a fesztiválturizmus nemzetközi és hazai tendenciáit bemutató tanulmány szerint a nemzetközi trendekkel összhangban a fesztiválturizmus Magyarországon is egyre népszerűbb. A fesztiválok nemzetközi szerepét jól mutatja, hogy az európaiak szabadidős célú külföldi utazásainak 2%-a történt rendezvénylátogatási céllal 2008-ban. 
  • A sok éves múltra visszatekintő VOLT és a Balaton Sound, fiataloknak szóló fesztiválok gazdasági hatásvizsgálatából – többek között – kiderül, hogy a Balaton Sound – bár még csak két éve létezik – máris vezető eseménynek tekinthető a fesztiválok palettáján. Ezt bizonyítja, hogy 2008-ban a fesztivált vizsgáló kutatás tanúsága szerint a rendezvény által generált 1,58 milliárd forintos összköltés 816 millió forint GDP hozzájárulást és 340 millió forint teljes adóbevételt jelentett.
  • Egy a 15-25 éves fiatalok körében 2008-ban végzett felmérés szerint e korosztály 56%-a részt vett már valamilyen közösségi nyári rendezvényen, fesztiválon, karneválon, ugyanakkor közel egyharmaduk nem rendelkezik tapasztalattal a fesztiválozás terén. A kutatás szerint a magyar fiatalok 92%-a ismeri a Sziget Fesztivált, amellyel így kevés esemény vehetné fel a versenyt ismertségben.
  • A tematikus számban bemutatkoznak a magyarországi fesztiválszövetségek is: megismerhetjük a Folklórfesztiválok Magyarországi Szövetsége, a Magyar Fesztiválszövetség, a Magyar Művészeti Fesztiválok Szövetsége, a Magyarországi Gasztronómiai Fesztiválok Szövetsége és a Szabadtéri Színházak Szövetsége tevékenységét.
  • A zöld fesztiválokról szóló cikk szerzői arra hívják fel a figyelmet, hogy a fesztiválok növekvő népszerűségével párhuzamosan az általuk okozott környezeti terhelés mértéke is folyamatosan nő. A zöld elveket is szem előtt tartó rendezvényszervezőnek úgy kell lebonyolítani egy fesztivált, hogy minél alacsonyabb szinten tartsa a környezeti terhelést, ez a feladat pedig gyakorlatilag a szervezés összes lépésének a környezeti szempontok szerinti újraértékelését jelenti.
  • A Turizmus Bulletin 2009/3. számában olvashatnak továbbá a Szegedi Szabadtéri Játékok és a harmincéves Budapesti Tavaszi Fesztivál történetéről, múltjáról, jelenéről és újdonságairól, a fesztiválok minősítéséről, a Tallózó rovatban pedig további számos újdonságról, kiadványról, illetve egy új örökségmenedzseri képzésről is tájékozódhatnak az érdeklődők.

    A folyóirat a Magyar Turizmus Zrt. honlapjának (www.itthon.hu) szakmai oldalairól letölthető az alábbi link alatt: http://itthon.hu/szakmai-oldalak/turizmus-bulletin/turizmus-bulletin-egyeb

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.