A témaév programját a Magyar Turizmus Zrt. stratégiai partnerével, az Oktatási és Kulturális Minisztériummal és az érintett szakmai szervezetek közreműködésével állította össze. A Zrt. célja, hogy a kulturális vonzerők gazdáit, az esemény és rendezvényszervezőket, a kulturális és turisztikai médiát, az utazási szakmát, a Tourinform irodákat és más, nem közvetlen turisztikai, de nagyközönségi kapcsolatokkal rendelkező szolgáltatókat a kampányévbe aktív résztvevőként vonjon be. A kulturális turisztikai kínálatot az MT Zrt. öt téma köré rendezte:
- Bor és gasztronómia
- Élő hagyományok
- Fesztiválok, kulturális rendezvények
- Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet
- Városlátogatás
A belföldi kampány szlogenje: Itthon láss csodát! A vendégéjszakaszám növelése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. a szolgáltatókkal együttműködve országszerte, egész évre kínál szálláskedvezményeket 2=3, illetve 3=4 akciókkal. A szálláshelyi kedvezmények biztosítása mellett arra ösztönözi a szolgáltatókat, hogy kulturális ajánlatokat tartalmazó csomagokat biztosítsanak a vendégeknek.