Megkoronázzák a minőséget!

“Megkoronázzuk a minőséget” címmel rendezvénysorozatot szervez a  Magánszállásadók Országos Szövetsége, amelynek második állomását a napokban tartották a siófoki Hotel Azúrban.

A Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium által támogatott konferencia a magánszállásadókról, de nem csak magánszállásadóknak szólt. A résztvevők tájékoztatást hallhattak a SZÉP Kártya jelenéről és jövőjéről a három kibocsátó tolmácsolásában.

Nagy érdeklődés övezte az adózással kapcsolatos változásokat is, melyeket Dr. Honyek Péter osztályvezető (NGM) előadásából ismerhettek meg az érdeklődők.

Hoffmann Henrik, a Balatoni Regionális TDM Szövetség elnöke kiemelte: a turizmus fellendítésének egyetlen lehetősége a megfelelő turisztikai kínálat, mely nem áll meg a település határoknál, hanem turisztikai tájegységek szintjén jelenik meg. A megfelelő színvonalú turisztikai “élmény-csomagok” kialakítására csak összefogásban van lehetőség. Ebben van szerepük a TDM szervezeteknek és a minőségi tanúsítvánnyal ellátott szolgáltatásoknak. A minősített szálláshely garanciát jelent és fogyasztói bizalmat épít.

{kapcsolodo_fajlok||align=right|width=208}A TDM szervezetek jó platformot jelentenek a magánszálláshelyek és egyéb turisztikai szolgáltatások piacra jutásában. Ehhez azonban fontos, hogy jól deklarálható vállalt minőségi színvonal jelenhessen meg a kínálati palettán. Ezt biztosítja a koronás nemzeti tanúsító védjegy is.

A rendezvényen a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságot Csákiné dr. Gyuris Krisztina főigazgató helyettes képviselte, míg a magánszállásokon lehetséges reggeliztetés GHP (Jó Higiéniai Útmutató) által szabályozott körülményeit Zoltai Anna, a NÉBiH osztályvezetője ismertette.

Az egyébként öt állomásból álló körút következő állomása február 4-én Hévízen lesz, a rendezvény részletes programtervezete (a tervezett előadásokkal, előadókkal) letölthető a kapcsolódó fájlok menüpontban vagy ide kattinva. A rendezvénysorozat negyedik helyszíne Bük lesz február 18-án. A szakmai előadás sorozat Egerben zárul március 19-én. A rendezvényeken a részvétel ingyenes!


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.