A bécsi magyar Nagykövetség épületében, nagy érdeklődés mellett tartott, „telt házas” sajtótájékoztató keretében, Szép Fruzsina, a SZIGET Fesztivál programigazgatója mutatta be az elmúlt húsz évben megtett utat, amely a "Best European Major Festival díj" elnyeréséhez vezetett. A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy évente több mint tízezer osztrák fiatal keresi fel a három ismertetett nyári könnyűzenei fesztivált. Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai külképviselője bevezetőjében elmondta, hogy a könnyűzenei programok promóciója egyben országmarketing is, amely a fiatalos, „trendi életérzést“ közvetíti külföldön hazánkról. A sajtótájékoztató kezdetén, az osztrák média képviselői körében egy „meglepetés fotókiállítás” került megnyitásra a bécsi magyar Nagykövetség épületében, amely Konkoly-Thege György fotóművész képein keresztül mutatja be a „szigetes” hangulatot.
Mint arról korábban hírt adtunk, az MT Zrt. a fesztiválok népszerűsítése érdekében egy rendhagyó kampányban is részt vesz az osztrák piacon. Az akció keretében a Sziget szervezői, az MT Zrt. és egy grazi divat- és design stúdió (www.zerum.at), közös nyereményjáték keretében buzdítják az osztrák fiatalokat arra, hogy tervezzék meg a 20 éves SZIGET Fesztivál idei T-shirt kollekcióját. A nyertes művet, amely limitált szériában lesz megvásárolható, a közösségi portálokon nyomon követhető verseny során választják ki. A főnyereményhez a budapesti Zara Continental Hotel****superior biztosítja a nyertes szállását a fesztivál teljes ideje alatt.
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete a fiatalok körében igen népszerű hazai könnyűzenei fesztiválokra (Sziget, BalatonSound, VOLT) és a Forma 1 magyarországi futamára minél több osztrák fiatal megnyerése érdekében átfogó promóciós kampányt indított az év elejétől közösségi oldalakon, valamint a célközönség elérése alkalmas fórumokon.
Ausztriában, stratégiai partnerségben a magyar FORMA 1-es futam és a Sziget szervezőiroda hivatalos jegyértékesítőjével (www.hungarotickets.com), külön hostess-csapatokkal és a közösségi portálokon folytatott nyereményjátékokkal hívta fel a legutóbbi bécsi autókiállítás (www.viennaautoshow.at) látogatóinak figyelmét a fiatalok körében is népszerű magyar ajánlatokra.
Az elkövetkezendő időszakban sajtótájékoztatók, rádió-kampányok, rendhagyó kiállítások és PR cikkek keretében folytatja az MT Zrt. a fiatalok megszólítását célzó ausztriai taktikai kampányát.