Az elmúlt időszakban azonban a bormarketing programok kidolgozása és végrehajtása megtorpant, a szakmai szervezetek közötti nézeteltérések egyre súlyosabbá váltak. Ennek oka a Vidékfejlesztési minisztérium szerint, hogy a döntéselőkészítésben részt vevő, javaslattevő Bormarketing Bizottság és a végrehajtásért felelős Agrármarketing Centrum /AMC/ között az együttműködés nem működött eredményesen.
Az új felépítésű Bormarketing Bizottság tagjait a jövőben a miniszter nevezi ki borász- és marketing szakemberek közül - áll a tárca közleményében. A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is.
A testület munkájában ezentúl részt vesz az AMC egy tagja is, aki a titkári teendőket látja el. Így az Agrármarketing Centrum nemcsak a végrehajtásért felel, hanem a döntéshozatalban, a javaslatok előkészítésében is szerepet vállal, a két szervezet közötti együttműködés hatékonyabbá tétele érdekében.
A tárca azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A minisztérium célja, hogy felgyorsítsa a bormarketing források eredményes felhasználását, a magyar bor piaci pozícióinak megerősítését - jelezte közleményében a tárca. (forrás: Marketinginfo)