Melyek a legjobb alvásbarát szállodák az idén?

Ahogy az online konferencián G.Németh György, a Magyar Alvás Szövetség elnöke fogalmazott: átlagosan 6,8 órát alszanak a felnőttek a hét közben, ez elmarad a nemzetközileg ajánlott 7-9 órától. Az összetett alvásminőségi mutatók tekintetében romló tendencia tapasztalható Magyarországon, az elmúlt négy évben folyó tudományos kutatásunk szerint.

Szigorú minősítési szempontok

A sleepfriendly program az egészséges életmód, kiemelten az alváskultúra területén végzett kiemelkedő tevékenységet értékeli, szigorú minősítési szempontok alapján. Az idei díjazottak: a JYSK Hungary, a Pharma Nord Hungary, a Coloplast Hungary. Alvásbarát szálloda lett a Hotel Admiral Koppenhága, a Botaniq Kastélyhotel Tura, a Várda Sporthotel Kisvárda, alvásbarát termék a Havitu/Matrackuckó.

A kiválósági elismeréseket a Sleepfriendly Program, a Magyar Alvás Szövetség és a Magyar Szállodák és Éttermek vezetői adták át, Erik Vilstrup Lorenzen budapesti dán nagykövet jelenlétében. „Megtiszteltetés számomra, hogy mindhárom kiváló dán céget, JYSK Kft-ét, a Pharma Nord Kft-ét, a és a Coloplast Hungary Kft-ét jelölte és elismerte a Magyar Alvásszövetség – hangsúlyozta a dán nagykövet a díjátadó ünnepségen.  

Fontos a hálóhelyek minősége

2011-ben indították útjára az Alvásbarát Hotel programot szállodák, éjszakai vagy nappali alvást biztosító szállodák, vendégházak, vendégfogadó helyek részére. A cím azokat a magyar szolgáltatókat illeti meg, amelyek kiemelt figyelmet fordítanak - és megfelelő minőségi feltételeket hoznak létre - a pihentető alváshoz.

Az éjszakai pihenést kínáló intézményekben, szállodákban kiemelkedő szerepe van – illetve kellene, hogy legyen - a hálóhelyek, a pihentető alvás feltételei kialakításának. Ez a szemlélet ma még nem általános: különösképpen a hazai éjszakai vendégfogadó intézmények tekintetében csak a legkiválóbbak szánnak külön figyelmet az alvás minőségi feltételeinek a kialakítására.

A követelményrendszer a pihentető alvás feltételeinek sokoldalú felmérését jelenti, amely kiterjed a szobákban az alvás alapvető eszközeinek (matrac, ágy, ágynemű) minőségére, a pihentető alvás feltételeinek (hang-, fény- és levegő körülmények), a kiegészítő eszközök és szolgáltatások (füldugó, ébresztési módok stb.) meglétére, az eszközök állapotára, tisztaságára, a vendégek tájékoztatására, az elégedettség mérésére, a panaszok kezelésére. A minősítést elnyert szolgáltatók számára ez kiemelt megjelenést biztosít az ország legjelentősebb turisztikai és vendéglátási rendezvényein, kommunikációjában, marketingjében,

A minősítést orvosok is végzik

Egy felmérés szerint Nyugat-Európa és Magyarország lakosságának 35-40 százaléka szenved valamilyen alvászavarban, ezért a megelőzés illetve a megfelelő gyógyítás lehetőségeinek a kommunikálásával, a pozitív példák erősítésével, és mindenekelőtt a szakszerű tájékoztatással kíván hozzájárulni a program.

A kereskedelmi szálláshelyek, mindenekelőtt a szállodák igen sokat tehetnek a pozitív alvásszemlélet elterjedéséért. A megfelelő alvásbarát hotelszobák kialakításával, ennek megismertetésével egyrészt megteremtik a valóban pihentető alvás körülményeit, s ugyanakkor felhívják a figyelmet a vendégvárás fontos feltételére, az éjszakai pihenés alapvető eszközeire. 

A minősítést felkért szakértők, az alvás- és ortopéd orvosok, a szállodai vendéglátásban és a kommunikációban nagy tapasztalatokkal rendelkező szakemberek végzik. Kiemelkedő szempont a szállodavezetés elkötelezettsége az alvás minőségi feltételeinek a megteremtésében, illetve az erre irányuló kommunikációjában. 

Elek Lenke

 

 

 

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.