Melyek voltak a legjobb hotelek az Agodánál?

Az Agoda.com szállásfoglalási oldal közzétette 2012 legjobb hoteljeinek listáját, amelyet az ügyfelek értékelései alapján állított össze a cég. A rangsorban 12 hotel szerepel.

Az Agoda.com oldalán a lefoglalt szállásokat értékelhetik is az ügyfelek. Ezek az értékelések fontos információkat tartalmaznak mind a szolgáltatás üzemeltetői, a hotelek tulajdonosai, mind a többi utazó számára. A marketing és PR-fogások ezekben a beszámolókban nem érvényesülnek, minden vélemény - legyen az jó vagy rossz - a szállóvendégek közvetlen, első kézből szerzett tapasztalatain alapul. Az értékelések csak akkor kerülhetnek fel az oldalra, ha az ügyfél már kijelentkezett a hotelből - tehát az egész foglalási időszak alapján készülnek a beszámolók, nem lehet rögtön az első benyomásokat közzétenni. 

A visszajelzések elkészítése során a vendégeknek többféle szempont szerint kell értékelnie az adott szállodát: meg kell határozni az ár-érték arányt, olyan kérdésekre kell válaszolni, hogy mennyire volt jó a szálloda környéke, milyen hasznos szolgáltatások voltak a közelben; értékelni kell a személyzet képzettségét és udvariasságát, a szobák tisztaságát, a kényelmi szolgáltatásokat és az éttermet. A sok-sok különálló pontszámból az Agoda.com végül átlagot von, és ezzel kijön az a szám, amely megmondja, hogy egy tízes skálán mennyire jó az adott hotel a vendégek szerint (minél közelebb van ez a végső pontszám a 10-hez, annál jobban meg voltak elégedve a vendégek). 

Az év eleje mindig a visszatekintések ideje is, úgyhogy itt az ideje megnézni, a fenti módszer szerint mely 12 hotel nyerte el leginkább az Agoda.com ügyfeleinek tetszését a tavalyi évben.  A lista összeállításához az Agoda.com összeadta az egy hotelre eső, 2012. január 1. és december 31. között született értékelések pontjait, majd az így kapott számot elosztotta az értékelések darabszámával. 

  1. Raffles Hotel, Szingapúr (Pontszám: 9.506)
  2. The Chedi Chiang Mai, Thaiföld (Pontszám: 9.467)
  3. Komaneka at Bisma Ubud, Bali, Indonézia (Pontszám: 9.445)
  4. The Imperial Hotel, Új Delhi, India (Pontszám: 9.442)
  5. Komaneka at Rasa Sayang Ubud, Bali, Indonézia (Pontszám: 9.416)
  6. Essence Hanoi Hotel, Hanoi, Vietnám (Pontszám: 9.408) 
  7. Kajane Mua Villas, Bali, Indonézia (Pontszám: 9.378) 
  8. Jeevaklui Hotel, Lombok, Indonézia (Pontszám: 9.365) 
  9. Hanoi Elegance Diamond Hotel, Hanoi, Vietnám (Pontszám: 9.362) 
  10. The One Vacation Home, Malacca, Malajzia (Pontszám: 9.361) 
  11. Kuredu Island Resort and Spa, Maldív-szigetek (Pontszám: 9.346) 
  12. Apsara Centrepole Hotel, Siem Reap, Kambodzsa (Pontszám: 9.328)             

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.