Az éttermekben az adott napon 50%-os kedvezménnyel lehetett fogyasztani. A Magyar Turizmus Zrt. az akciót követően, kérdőívek segítségével megkérdezte a résztvevő éttermeket, az akció értékelése céljából. A kérdőívet összesen 192 étterem töltötte ki. Döntő többségük (89,6%) jó ötletnek tartja a Torkos Csütörtök akciót. A negatív véleményt adók aránya csupán 1,6% volt. A vidéki éttermek esetében ez az arány 86,2% (jó ötlet) és 1,8% (nem jó ötlet) volt. A pozitív véleményt adók között, elsősorban a vidéki éttermek körében, nagy arányban voltak olyanok, amelyek a vendégek elégedettségét hangsúlyozták, ugyanakkor számos válaszadó a forgalom adott napi vagy későbbi bővülését és az étterem ismertségének növekedését tartotta fontosnak. A negatív vélemények között hangsúlyos volt, hogy a vendégek egy részét az étterem, az éttermi szolgáltatások egyáltalán nem érdekelték (például elvitelre kérték az ételt), csupán az 50%-os kedvezmény miatt tértek be hozzájuk, így valószínűleg nem lesznek visszatérő vendégek. A 192 válaszadó étteremben az akció napján országszerte összesen mintegy 32 ezer főt láttak vendégül. Minden tíz vendégből hatot a vidéki éttermek fogadtak. Arra a kérdésre, miszerint egy átlagos március eleji naphoz képest hogyan alakult március 2-án a megkérdezett éttermek látogatóinak száma, a válaszadók több mint négyötöde (84,4%) pozitív választ adott, azaz sokkal több (62,5%) vagy több (21,9%) vendéget szolgáltak ki. A vidéki éttermek körében ez az arány 83,5% volt, itt az éttermek 66,1%-ában sokkal több vendég, míg 17,4%-ában több vendég tért be az akcióban részt vevő éttermekbe. A bevételek a kezdeményezés hatására a megkérdezett éttermek 72,4%-ában javultak, 37,0% esetében sokkal jobban, 35,4% szerint pedig jobban alakultak, mint egy átlagos március eleji napon. A későbbi vendégkörbővüléssel kapcsolatban az éttermek többsége optimista, az összes megkérdezett 62,0%-a szerint az akció hatására a későbbiekben is várható vendégkörbővülés. A Torkos Csütörtök népszerűségét jelzi, hogy a válaszadók több mint 95%-a szerint érdemes lenne máskor is hasonló akciót rendezni.
Mérlegen a Torkos csütörtök
A Nagy Ízutazás részeként március 2-án megrendezett Torkos Csütörtök akcióban országszerte mintegy 500 étterem vett részt, amelyek sikeresnek ítélték a Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezését.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.